וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ואז בעיניים גדולות ובשקט, אמרה לי התלמידה 'גם אני'"

25.10.2019 / 8:00

החגים נגמרו - וחוזרים ללימודים: בכל שבוע נפגוש מורה גאה אחר, שיחשוף את הסיפור האישי והכוח לשינוי וקבלה שהוא.י מביא.ה איתו.ה. והשבע תכירו את ירין רבן, מורה למחשבת ישראל והיסטוריה בתיכון גלילי בכפר סבא

ירין רבן, מורה למחשבת ישראל והיסטוריה בתיכון גלילי בכפר סבא. מורים גאים/ירין רבן, מורה למחשבת ישראל והיסטוריה בתיכון גלילי בכפר סבא. מורים גאים

הפרויקט המיוחד של וואלה! גאווה, בשיתוף קבוצת 'מורות ומורים גאות' בשיתוף ממשיך: 'גאים לחזור ללימודים'.

פרויקט המציג ויחשוף בכל שבוע את סיפורים האישי והכוח לשינוי וקבלה, שיש למורים בישראל. בכל סרטון נכיר מורה אחר, סיפור אחר ושינוי אחר, מכל הקשת הגאה. הומואים, לסביות, ביסקסואל וטרנס.

המורים בבית הספר לא מקנים לנו רק את החינוך המקצועי, הם לרוב גם המודל החינוכי הראשון של אדם בוגר, הבא איתנו במגע יום-יומי בתקופת ההתבגרות. ולכן לכל התנהגות או תגובה מצד אותו.ה מורה, יש חשיבות עצומה.

"מאז שגיליתי מה המשמעות של היותי מורה גאה", אומר ירין, "אני מנסה לייצר כמה שיותר הזדמנויות בתוך בית הספר ומחוצה לו, לקדם מהלכים על מנת להיאבק על זכויות להט"ב, לשפר את היחס של תלמידים לתלמידים ששונים מהם, למגר בביה"ס את הקללות הנפוצות 'הומו', 'נקבה' ו'קוקסינל' ולדאוג שלכל תלמיד ותלמידה, שיש להם התלבטויות בנושא מגדר ומשיכה, תהיה כתובת מקצועית וקשובה.

זה חשוב שבבית הספר יהיה מי שאפשר לפנות אליו ולשוחח איתו.ה בנושאים מהסוג הזה. במובן הזה, ממש לא חייבים להיות להט"ב בעצמנו, כדי להיות מורים גאים: כל אחד ואחת מאיתנו שמאמינות בשוויון ובהכרה צריכים להיות שגרירים של המסר הזה במערכת החינוך. בכל בית ספר בארץ צריך שיהיה "נאמן" שלוקח או לוקחת על עצמו לדאוג לנושאים האלה, לקדם אותם ולטפח תחושה של מוגנות ושל הכלה ברחבי המוסד החינוכי.

ירין רבן, מורה למחשבת ישראל והיסטוריה בתיכון גלילי בכפר סבא. מורים גאים. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
ירין רבן, מורה למחשבת ישראל והיסטוריה בתיכון גלילי בכפר סבא. מערכת וואלה!/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

"להתארגנות הזו יש גם פנים ארציות. לפני כשנה וחצי הקמנו את ארגון המורות והמורים הגאים, ארגון שהמטרה שלו היא גם להיות בית מקצועי וארגוני למורות ומורים על הקשת הלהט"בית ברחבי ישראל, אבל גם לדאוג שהקול הלהט"בי יישמע בכל רחבי מערכת החינוך, גם באמצעות שגרירים שאינם להט"ב בעצמם.

ההתארגנות שלנו הגיעה לנקודת מפנה בקיץ האחרון, בעקבות אמירתו של שר החינוך שהוא מכיר באפשריותם של טיפולי המרה ללהט"ב, שלדבריו אז "עובדים" ביעילות. אנחנו כאנשי חינוך במערכת הפורמלית לא יכולנו לשתוק אל מול האמירה הזו, ויצאנו בקמפיין נרחב בו קראנו לשר החינוך לקבל את עמדתם של הגורמים המקצועיים בנוגע לטיפולי המרה, ולשקול את הצהרתו מחדש.

לשמחתנו הרבה, לא עברו שלושה ימים ושר החינוך חזר בו מאמירתו. לקמפיין הזה ולתוצאותיו היו הדים בבתי הספר שלנו. למרות שהייתה בזמנו חופשת קיץ, התלמידות והתלמידים ראו מה קורה, הם שמעו על המהלך שהובילו המורות והמורים שלהם, הם ראו שמהלך ציבורי יעיל יכול להיות מוצלח ולשנות עמדות רשמיות של גורמים ממשלתיים.

התלמידים הלהט"ב שלנו ראו שאנחנו עומדים ועומדות לצידם, מורות ומורים מכל רחבי הארץ אליהם הצטרפו יועצות, רופאים, פסיכולוגים ופסיכואטריות. והתלמידים הלא-להט"ב שלנו ראו שאנחנו כמורים יכולים לנקוט עמדה אזרחית בנושאים שחשובים לנו ולהוביל בהם שינוי ממשי.

היום אנחנו עובדים ביחד עם הגורמים המקצועיים על עיצוב של מערכת כללים ונורמות חדשות למערכת החינוך בנושאים הנוגעים ללהט"ב: טיפולי המרה, יחס לנוער טרנס, מערכי שיעור בתחומי הדעת השונים שכוללים תכנים להט"ביים ועוד. אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו".

תודות: מפיק ומארגן מטעם קבוצת "מורות ומואים גאים" - איציק שלם-קמינסקי.

יש גם לכם סיפור גאה? כיתבו לנו אותו למייל -Pride@walla.net.il, ונעשה עוד צעד לקידום שיח פתוח וליברלי בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully