וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואז התלמיד שאל אותי: "המורה, את לסבית?"

30.10.2019 / 19:47

ברגע הראשון חני גולדנגרין, מורה לאנגלית בתיכון "בליך" ברמת גן, לא ידעה מה לענות. אך לרגע לא חשבה להסתיר. בכל שבוע נפגוש מורה גאה אחר, שיחשוף את הסיפור האישי והכוח לשינוי וקבלה שהוא.י מביא.ה איתו.ה.

חני גולדנגרין, מורה לאנגלית בתיכון "בליך" ברמת גן/חני גולדנגרין, מורה לאנגלית בתיכון "בליך" ברמת גן

הפרויקט המיוחד של וואלה! גאווה, בשיתוף קבוצת 'מורות ומורים גאות' בשיתוף ממשיך: 'גאים לחזור ללימודים'.

פרויקט המציג ויחשוף בכל שבוע את סיפורים האישי והכוח לשינוי וקבלה, שיש למורים בישראל. בכל סרטון נכיר מורה אחר, סיפור אחר ושינוי אחר, מכל הקשת הגאה. הומואים, לסביות, ביסקסואל וטרנס.

המורים בבית הספר לא מקנים לנו רק את החינוך המקצועי, הם לרוב גם המודל החינוכי הראשון של אדם בוגר, הבא איתנו במגע יום-יומי בתקופת ההתבגרות. ולכן לכל התנהגות או תגובה מצד אותו.ה מורה, יש חשיבות עצומה.

חני גולדנגרין, מורה לאנגלית בתיכון "בליך" ברמת גן. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
חני גולדנגרין, מורה לאנגלית בתיכון "בליך" ברמת גן/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

והשבוע תכירו את חני גולדנגרין, מורה לאנגלית בתיכון "בליך" ברמת גן: "אני מתגוררת בתל אביב והתחלתי השנה את שנתי השלישית כמורה. בית ספר מהווה לדעתי מיקרו-קוסמוס של החברה הישראלית, היות שמגיעים אליו מגוון של א.נשים מכל הסוגים, וכיתה היא המקום הכי הטרוגני בעולם.

החלטתי להיות מורה כי רציתי לפגוש במגוון הזה, ולייצר מפגש חינוכי משמעותי. אני פועלת לייצר מרחב בטוח בכיתות שלי, כדי שכל התלמידותים יוכלו להיות מי שהם.ן מבלי לפחד. כמורה להט"בית, חשוב לי על אחת כמה וכמה, לוודא שמתקיים שיח בריא סביב נושא הלהט"ב וגם סביב נושאים מורכבים אחרים - שיח שמתקיים בגובה עיניים, שלא מדיר מתוכו דעות, שנותן מידע אמין ומאפשר ביטוי ללא שיפוטיות.

אני מאמינה שבית ספר הוא המרחב האידיאלי לקיים בו שיח מהסוג הזה, בין אם בכיתה, או בשיחה אישית. דבר זה מאפשר לכל תלמידה ותלמיד לדעת שהם.ן לא לבד, שיש להם.ן מקום ושיש מי שרואה אותם.ן. דברים קטנים יכולים לשנות חיים שלמים, אני יודעת כי אם לי הייתה דמות כזו כמורה, בוודאי החיים שלי היו נראים אחרת. לא קל לעשות את זה, אבל עם כמה שזה מאתגר, כמורות וכמורים, מקהילת הלהט"ב וגם אם לא - זוהי משימת חיינו."


תודות: מפיק ומארגן מטעם קבוצת "מורות ומואים גאים" - איציק שלם-קמינסקי.

יש גם לכם סיפור גאה? כיתבו לנו אותו למייל -Pride@walla.net.il, ונעשה עוד צעד לקידום שיח פתוח וליברלי בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully