וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ואז פתאום נחתנו לצילומים בהולנד"

"פתאום עליתי על מטוס, ואנשים מכל העולם התאחדו לצורך ההפקה" - המוזיקאית והיוצרת עלמה קלברמן לא חשבה שכך יתגלגלו הדברים, כשהחלה לעבוד על הקליפ לשיר "מסתובבת", מאלבומה האחרון. המסע, שהביא אותה עד הולנד נחשף עכשיו, בקליפ חדש

האלבום "שֵׁדָה", של המוזיקאית והיוצרת עלמה קלברמן יצא לעולם בשנה שעברה. "שחרור הסינגל הראשון היה כמו יציאה פומבית מהארון", אומרת קלברמן בת ה-21 לוואלה גאווה. "מוזיקה כמו מוזיקה היא אוויר לנשימה, יש בה כח בלתי ניתן לעצירה".

כעת משחררת עלמה קליפ חדש לשיר "מסתובבת", מתוך האלבום. "השיר "מסתובבת" היה האחרון להכנס לאלבום", היא מספרת.

איך נולד השיר?

"הייתי במסיבה והתבוננתי בבחורה רוקדת והופכת את כל מה שעומד מאחוריה למטושטש. חזרתי הביתה ב-4 בבוקר וכבר התחלתי לשמוע את "מסתובבת" מתנגן לי בראש. החברה הכי טובה שלי ישנה לצדי, אבל אני הייתי עמוק בכתיבה. ההחלטה הייתה להרים הפקה פופית. ביטים, סימפולים אלקטרוניים וכל שביניהם.

סופר כיף ושונה מיתר השירים האקוסטיים שלי. יש בו וייבים של ספרד אפשר להגיד, ועכשיו אני יותר מגאה לשחרר את הקליפ שלו, שהצילומים שלו היו חוויה מדהימה".

עמית פלגי, השחקן הראשי בקליפ "מסתובבת". Zhong (Lucas) Linjang,
עמית פלגי, שחקן ראשי בקליפ "מסתובבת". צילום: Zhong/Zhong (Lucas) Linjang

"כבר כשיצא האלבום, במרץ השנה ידעתי שאני רוצה להוציא לו גם קליפ. חשבתי שכבר במאי נצלם את "מסתובבת", אבל במשך חצי שנה נאבקתי בתסריטים שלא קיבלו צורה. כן לסביות? לא לסביות? כן בנים? לא בנים? "את צריכה להרחיב את הקהל שלך", "את צריכה לגוון..." היו הרבה נסיונות להעלות רעיונות וכל מה שידעתי שזה אני רוצה אלמטים של סיבוב.

פגשתי את הגר שפריר, חברה רחוקה עם עתיד מזהיר ומופלא בתסריטאות, ותוך שניות היא העלתה את הרעיון של חיים שחוזרים על עצמם - לופ. ופתאום הרעיון הסיבובי תפס אותי בפן פחות פיזי ויותר אטמוספרי וזה קסם לי ברמות.

בפגישה הבאה הוספנו את יערה חלבה והכל פשוט התהדק וקרה. עלה הרעיון של בחור/ה שחולמים עצמם רקדנים אבל נבצר מהם לחיות את החלום מפאת השגרה, בהמשך זה דויק לבחור שחולם עצמו להיות רקדן בלט אבל הראש שלו מלא ברעשי החברה שאומרים "הוא בדוק הומו", או "זה מקצוע של נשים, שחרר", ואז כשישבנו על התסריט והכל התחיל לקרות.

חברה המליצה על רקדן ישראלי שהסיפור שלו משיק במידה מסוימת עם הרעיון. כשפניתי אליו והתברר שהוא לומד בהולנד (artEZ), במקום להגיד לו תודה ולבקש המלצות אמרתי "אולי אני אבוא אליך". תוך שבועיים וחצי הייתי על מטוס בדרך להפקה של מתוקים בצורה שאין לתאר, חבורת זרים מכל העולם - ספרד, סין, ישראל, הולנד, איטליה, כולם מתאחדים סביב האמנות בעיר ארנהם הקטנה.

עוד בוואלה!

"חשבתי שאני היחידה בעולם, רק ארוניסט יוכל להבין"

לכתבה המלאה
מרינה וינס, שחקנית הראשית בקליפ "מסתובבת". Zhong (Lucas) Linjang,
מרינה וינס, שחקנית הראשית בקליפ "מסתובבת". צילום: Zhong/Zhong (Lucas) Linjang

זה היה חלומי ובלתי יאומן, חלומות שמתגשמים בלי שהספקתי לעכל או לתכנן, רק רציתי שלא יפסיקו לי את הסיבוב של הכדור מה שנקרא. למצוא בשבועיים וחצי שישה אנשי מקצוע, לדייק תסריט, לעשות חזרות, למצוא תלבושות, עשינו את הבלתי יאומן וזה יצא מושלם. וקשה לומר שהיו בלת"מים. עם הגשם, עם הסצינות המורכבות, עם הזרות, עם הקושי השפתי, עם התכנונים מרחוק - הכל הצליח להתקיים.

וגם בארץ הקסם המשיך כשאדם אקשטיין ערך את הקליפ ברגישות ובדיוק הנכונים. הקליפ הזה טומן בחובו הרבה שאלות, הרבה יופי ועמימות, מחשבות על חלומות על תת מודע, שאלות על הגשמות עצמיות בלתי ממומשות, על זהויות מיניות ומגדריות מתחת לפני השטח ועל כל שביניהם.

כלומר גם כשניסיתי להיות קלילה ולעשות שיר אהבה פופי-קיטשי, יצא לי להט"ב במיטבו שמדבר על מגדר ועל קשיים פנימיים, על רצון לפרוץ את הגבולות של עצמינו ואת התפיסה הצרה של החברה סביבינו ופשוט להגשים חלומות. מאחלת את זה לכולנו.

מה התכניות לעתיד?

אני חולמת לנסוע לארנהם ולעשות סדנאות אמן, להופיע עם השיר והריקוד בלייב, לפנות לסיקורים של כותבי מחול וגאווה, לדאוג למופע השקה ולהחזיק אצבעות שיתקבל גם הפעם בחיבוק ואהבה.

עלמה קלברמן - חושפת קליפ חדש. שליו מימון,
עלמה קלברמן - חושפת קליפ חדש. צילום: שליו מימון/שליו מימון

מסתובבת - קרדיטים

מילים ולחן: עלמה קלברמן, הפקה מוזיקלית ומיקס: תאיר סיבוני, עיבוד: תאיר סיבוני ועלמה קלברמן. שירה וקולות: עלמה קלברמן, חשמליות: ניצן ציפרוני, קלידים ותכנותים: תאיר סיבוני. הוקלט באולפן של תאיר ע"י תאיר סיבוני, מאסטרינג: ברק יחזקאלי באולפני פלוטו. צילום תמונת סינגל: Zhong (Lucas) Linjang, עריכה ועיצוב גרפי של תמונת הסינגל: עלמה קלברמן, מצולמים: עמית פלגי, Mariona Vinyes Ràfols

קליפ - הפקה, בימוי: עלמה קלברמן / תסריט: עלמה קלברמן, הגר שפריר, יערה חלבה / צילום
וידאו: Vincent Van De Cettreij / עריכת וידאו, צבעים ואפטר: אדם אקשטיין / שחקנים, רקדנים,
כוריאוגרפים: עמית פלגי, Mariona Vinyes Ràfols / מאפר: Matteo Adaldo / צלם סטילס:
Zhong (Lucas) Linjang / לוקיישנים: artEZ school of arts, Arnhem, Rotez library,
Arnhem

הפצה: לינקטון, הפצה לניו מדיה: הפי"ל דרך פטיפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully