וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו דלקת עיניים? או שאתה שמח לראות אותי

ד"ר דן ארד וד"ר רועי צוקר

7.11.2019 / 8:38

בימים האחרונים גוברות התלונות מבליינים שחזרו מהפסטיבל הגאה "לה-דמאנס" שנערך בבלגיה, על דלקות בעיניים. התסמינים כוללים אודם, גרד, צריבה והפרשות. למה זה קורה ומה עושים? ד"ר רועי צוקר וד"ר דן ארד עם התשובות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה אחרי פסטבלים בעולם יש סיכוי גבוה לחלות? אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שמבלה בפסטיבלים גאים בעולם, הכוללים מסיבות רבות, מכיר את התופעה - כשחוזרים לארץ צריך כמה ימים של מנוחה והתאוששות, גם מהמסיבות אבל גם כי לרוב חוזרים עם וירוס או 'מחלה' קטנה. זה קורה כיוון שאל הפסטיבלים הללו מגיעים מבלים מכל העולם ואלו נמצאים זמן רב בחלל אחד.

כל בליין "מביא" איתו את החיידקים המקומיים, הקיימים בעיר מגוריו. הגוף שלו אולי כבר מכיר אותם ומכיל נוגדנים, אבל בשביל מערכת החיסון שלכם אלו חיידקים חדשים לגמרי. תוסיפו לכך את השהייה הרבה במועדון, שהינו חלל סגור וקיבלתם את התשובה.

הדבר מאפיין כאמור כל פסטיבל גאה בעולם, וספציפית בימים אלה מדובר בבלייני פסטיבל 'לה-דמנס', שנערך לאחרונה. אך בשונה ממקרי עבר, הפעם ישנן תלונות רבות דווקא על דלקת עיניים, ממנה סובלים בליינים רבים. קצת כמו בגני ילדים, גם במסיבות מספיק להיות במגע מינימלי בלבד כדי להידבק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסיבות עם משתתפים מכל העולם? זו הסכנה. אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה עושים? יש כמה צעדים שיקלו על התסמינים וימנעו הדבקה נוספת של אנשים בסביבתכם:

1. יש לשטוף ידיים לפני ואחרי כל מגע עם ציוד משותף, אחרי מגע עם העיניים ובאופן כללי לשמור על ידיים נקיות ושטופות ככל הניתן. מים וסבון מספיקים ואין יעילות נוספת בשימוש בג'ל לחיטוי ידיים.

2. יש להחליף מגבת ידיים, גוף ופנים בכל יום, זאת על מנת למנוע הדבקה עצמית או סביבתית נוספת. זכרו שחצי מהאנשים עם דלקת עינים בעין אחת ידביקו את העין השניה שלהם ולעיתים חוזר חלילה.

3. ניתן להשתמש בטיפות המדמות דמעות, להקלה בתסמינים (Bepanthen, Hylo-Comod, לקרימול, לייטירס), ניתן לשים בהתאם לצורך ותחושה עד 3-4 פעמים ביום. חלק מרופאי העינים אומרים שגם שטיפה של העינים במים זורמים עושה את העבודה. בנוסף אם בא לכם להשקיע יש לקנות מטליות סטריליות של ד"ר פישר הנקראות EYECARE ולהשתמש פעם אחת בבוקר ופעם בערב.

4. במידה ולאחר מספר ימים אין שיפור, ניתן לרכוש טיפות המכילות אנטיביוטיקה וסטרואידים, על מנת למנוע זיהום משני של חיידק אחר (Superinfection). הטיפות הנמכרות במרשם רופא בלבד הן דקסמיצין, מקסיטרול,טוברקס ועוד. יש לטול אותן על במינון שיקבע על ידי רופא המשפחה.

5. במקרים נדירים לעיתים ובאם אין תגובה לכל הטיפולים הללו יש לחשוד תמיד גם באפשרות של קלמידיה עינית (בכל זאת לה-דמאנס). מדובר בזיהום נדיר יחסית אך יש לקחת אותו בחשבון ולפנות לרופא המשפחה ולבקש בדיקה ממוקדת וטיפול מתאים.

בנוסף לכל אלה יש להמנע משימוש בעדשות מגע עד חלוף הדלקת ובאם ישנם סימנים מדאיגים כמו ירידה בראיה יש לפנות בהקדם לעזרה רפואית.

לסיכום, בדלקות עיניים שרובן ויראליות הכי חשוב לשמור על ניקיון הידיים ולהימנע ככל הניתן ממגע בכלים משותפים עד להיעלמות התסמינים. בכל החמרה של התסמינים יש לגשת לרופא המשפחה.

ו... ברוכים הבאים לישראל :)

הכותבים הינם: ד"ר דן ארד וד"ר רועי צוקר, מצוות מרפאת גן מאיר בתל אביב.
הכתוב אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי או מקצועי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully