וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת שוודיה תממן שעות סיפור עם מלכות דראג

11.11.2019 / 10:03

בעוד שבישראל יש מי שמנסה לטרפד את המהלך, ממשלת שוודיה החליטה להעמיד תקציב ממשלתי, למימון שעות סיפור לילדים עם מלכות דראג. "בשביל הילדים זו 'דמות מהאגדות' שיצאה לעולם האמיתי, וישנה פה תרומה לקבלת השונה", אומרת גננת מקומית

בתקופה האחרונה עלתה לכותרות בישראל מחאה נגד "שעת סיפור לילדים עם מלכת דראג". בשנים האחרונות הפך הדבר נפוץ בעולם, וניתן למצוא אותו ממש בכל מקום. מניו-יורק, טקסס ועד מדינות אירופה, כשבעולם וגם בישראל, גרר המהלך לא מעט התנגדויות.

למעשה מדובר במכלת דראג, אשר מגיעה בדרך כלל לגן ילדים או ספרייה ומקריאה ספרי ילדים לקהל לצעיר. בעבור הילדים מדובר ב"דמות מהאגדות" שבאה לקרוא להם סיפור, כאשר הם כלל אינם מתעסקים במיניות או בשאלת הזהות המגדרית. באופן עקיף, לומדים הילדים לקבל את האחר וזוכים להיפגש עם ייצוג מגדרי, שספק אם היו פוגשים ללא הפרויקט.

לאור התגובות החיוביות, החליטה ממשלת שוודיה לקחת את העניין צעד אחד קדימה, ולהעמיד תקציב ממשלתי בסך 170 אלף דולר, למימון שעות סיפור ילדים עם מלכות דראג.

שעת סיפור עם מלכת דראג. GettyImages, GettyImages
שעת סיפור לילדים עם מלכת דראג/GettyImages, GettyImages

בנוסף למפגש עם ילדי בתי ספר שונים, מלכות הדראג יפגשו גם עם ילדי חינוך מיוחד, אשר הביעו התלהבות רבה מהמהלך. התקציב הועבר לעמותה שוודית, הפועלת להפצת תרבות מגוונת במדינה, עם דגש על שיוויון וסוגיות להט"ביות.

בתקשור השוודית צויין כי בעוד קהל מבוגר נוטה לשפוט את המהלך, ילדים, ובמיוחד בעלי צרכים מיוחדים אינם רואים אותו באותו האופן, וכי בדיקות הראו שמהפגש מעודד יצירתיות וקבלת השונה בקרב הילדים. בעמותה המפעילה את הפרויקט מקווים כי לא יקומו לא התנגדויות חריפות, כך למשל בטקסס בוטל מהלך דומה, לאור איומים מצד קהילה נוצרית שמרנית וכן במקומות נוספים בארצות הברית, היה מי שהתפרץ לתוך שעות סיפור שכאלה, וניסה למנוע אותן.

בראיון שנתנה בעניין אמרה מלכת הדראג סוזי בום: "אם אני עכשיו מגיעה לגן ילדים, הילדים מסתכלים עלי כמשהו תיאטרלי. הם לא מסתכלים ותוהים אם זה "גבר או אישה". ואם זה מעביר מסר נוסף של סובלנות וקבלת האחר, אז למה לא? ילדים לא שופטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully