וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: קוקה קולה העלתה קמפיין גאה - ונקנסה

במסגרת הקמפיין העולמי של החברה, יצאה קוקה-קולה הונגריה במהלך פרסומי במטרה לקדם סובלנות. מי שלא התלהבה מהרעיון היא הרשות להגנת הצרכן ההונגרית, שקנסה את החברה ודרשה להסיר אותו

זירו סוכר - אפס דעות קדומות - קמפיין קוקה קולה בהונגריה. צילום מסך, צילום מסך
זירו סוכר - אפס דעות קדומות - קמפיין קוקה קולה בהונגריה/צילום מסך, צילום מסך

מסתבר ש-LOVE היא לא תמיד LOVE, לפחות בהונגריה. חברת קוקה קולה נקנסה על ידי הרשת להגנת הצרכן ההונגרית, זאת בשל מה שזו הגדירה כהפרת סעיף ב'חוק הפרסום', אשר אוסר הפצת פרסומות העלולות לפגוע בהתפתחותם הפיזית, הנפשית, הרגשית או המוסרית של ילדים ומתבגרים.

בקמפיין, שהופץ תחת ההאשטאג "#loveislove", נראו זוגות חד מיניים, אשר שותים את המשקה. הפרסום היה בעיתונות המקומית וכן בשלטי חוצות, וזמן קצר לאחר שעלה, החלו להצטבר תלונות מאזרחים, במשרדי הרשת להגנת הצרכן. זו החלה לבדוק את העניין, ובסופו של דבר מצאה שחברת קוקה קולה אכן עברה על החוק המקומי.

הרשות אמרה בעניין "כי היא מקדישה תשומת לב מיוחדת להגנה על ילדים וקטינים, ופועלת להגבלת פרסומות פוגעניות, וזאת כדי להגן על התפתחותם הרגשית והמוסרית של ילדי המדינה". עוד הוסיפה כי היא מודה לציבור שהתלונן והביא לידיעתה על דבר הפרסומת. נוסף לקנס קוקה קולה נתבקשה להסיר את הקמפיין, אך החברה מצידה אמרה כי תערער על ההחלטה.

זו הפעם השנייה שחברת המשקאות מעוררת מהומה בהונגריה, בחודש מרץ האחרון, לקראת מצעד הגאווה שנערך במדינה, פרסמה קוקה קולה שלטים שקדמו את המבלים ותמכו בקהילה הגאה. הקמפיין עורר התקפת רבות בעיקר ברשתות החברתיות וקרא להסיר את השלטים.

אחד מחברי הפרלמנט ההונגרי אף קרא להחרים את מוצרי החברה. אז מסרה קוקה קולה בתגובה כי: "החברה מאמינה שכולנו שווים, ללא הבדל דת, לאום, מגדר, גיל או שפה. לכל אחד יש את הזכות לאהוב, בכל דרך שיבחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully