וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוצאנו אנשים מהמיטה, הבניין בער"

השעה 3 לפנות בוקר. בזמן שבת זוגתה ישנה, חזרה עדי יערה ממשמרת, וראתה בניין שמתחיל לבעור. תוך זמן קצר היה לה ברור מה היא צריכה לעשות. זה נגמר בבית החולים ובדיירים שהצליחו לצאת אל הרחוב ברגע האחרון

שריפה בבניין. אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
שריפה בבניין. אילוסטרצייה/ShutterStock, shutterstock

הכל התחיל בערך לפני שלושה חודשים. אביטל רוטמן, דיילת במקצועה ישנה לקראת משמרת, ובת זוגתה, עדי יערה, הייתה בדרכה הבייתה מהעבודה. בעודה צועדת, שמה לב עדי לשרפה המתחילה להשתולל במכבסה, הנמצאת בקומה הראשונה של אחד בניינים בשכונת פלורנטין בתל אביב.

"אני ועוברת אורח נוספת התחלנו לצעוק לכיוון הדיירים כדי להעיר אותם", סיפרה עדי לוואלה גאווה. "אך רק דיירת אחת מבוגרת התעוררה ויצאה. ברגע הזה אני עמדתי בכניסה לבניין והבנתי שמאוד יכול להיות שיש אנשים בכל הדירות, שפשוט הולכים להיחנק משאיפת עשן בעודם ישנם.

התחלתי לעבור בין הקומות, וביחד עם דיירת מהקומה הראשונה, רצנו בכל הבניין, דפקנו עם הסוללה של האופניים שלי על הדלתות כדי שאנשים יתעוררו, וסיפרנו להם על השרפה ועל כך שהם חייבים לצאת עכשיו".

בסופו של דבר כל דיירי הבניין יצאו בזמן, והנפגעת היחידה הייתה עדי, ששאפה הרבה עשן תוך כדי שהעירה אנשים. "מד"א הסבירו שזה מסוכן", אמרה אביטל, בת זוגתה של עדי, לוואלה גאווה. "היה לה פיח שחור בגרון וזה יכול לגרום לחנק, אז פינו אותה אל בית החולים. ושם, באמת כולם היו מקסימים וטיפלו בה מהמם".

עדי בבית החולים.. צילום מסך, צילום מסך
עדי בבית החולים, זמן קצר לאחר הפינוי./צילום מסך, צילום מסך

איך שמעת על מה שקרה לעדי?

"אני ישנתי", מספרת אביטל, "ושמתי שעון מעורר ל-04:00, לקום לעבודה (אני דיילת אוויר באלעל) ופתאום דפקו לי בדלת ולא הבנתי מי זה באמצע הלילה. מסתבר שזו הייתה חברה שעובדת עם עדי, שגם הייתה בדרך הביתה מהעבודה ובאה לעדכן אותי על כל מה שהתרחש. זה היה הזוי כי היא ניסתה להרגיע אותי אבל מה שיצא לה מהפה זה "עדי... שריפה.. בית חולים" ונלחצתי. יצאתי מהר מהבית והצטרפתי לאמבולנס שלקח את עדי אל בית החולים".

"אני גאה בה, אבל לא מופתעת, כי זאת עדי. היא חושבת שכל אחד היה עושה את זה. הסברתי לה שלא מעט אנשים היו מפחדים בסיטואציה כזו, ותכלס זה די טבעי".

"קבלנו תגובות מדהימות", מוסיפה עדי. "גם מהמשפחה, גם מהחברים, דיירות מהבניין יצרה איתי קשר דרך הפייסבוק והזמינה אותי לדרינק וארוחה, מורה שלחה לבת זוגתי, שהיא סיפרה על המקרה הזה בשיעור פסיכולוגיה, בנושא אלטרואיזם, באחד הפוסטים ששיתפו מישהי הגיבה שהצלתי אמא ותינוקת בת חצי שנה, זה מרגש אותי ממש ממש".

בנוסף לכך ולאור נסיבות המקרה, גם מד"א נרתמו לעניין והחליטו לבטל את החיוב על עלות הפינוי לבית החולים. במייל ששלחו לעדי ציינו: "אחד מאבני היסוד של מד"א הוא לחתור למגע עם פצועים גם אם הדבר כרוך לפעמים בסכנת חיים. אך בפעולתך יישמת הלכה למעשה את ערכי מד"א. אשר על כך החלטנו לבטל את החיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully