וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האיידס העולמי: עלייה במספר ההדבקות בישראל

1.12.2019 / 9:22

U=U - קמפיין הועד למלחמה באיידס כבר באוויר, ובתוך כך הנתונים מראים ירידה במספר הנדבקים החדשים בקרב הקהילה הגאה, אך בקרב כלל האוכלוסייה נרשמה עלייה. לצד קמפיין הועד גם המרכזים הרפואיים איכילוב, שיבא, הדסה ורמב"ם מציינים את היום, ונצבעו באור אדום

הועד למלחמה באיידס מציין יום האיידס העולמי/הועד למלחמה באיידס מציין יום האיידס העולמי

יום האיידס העולמי מצוין היום, ונתוני משרד הבריאות מראים עלייה במספר הנדבקים בישראל. בשנה החולפת נרשמו 431 מקרים חדשים של HIV בסך הכל, לעומת 399 ב-2018. עיקר העלייה נרשמה קרב נשים כש-144 מקרים חדשים של הדבקה נרשמו, לעומת 111 ב-2018. בקרב הקהילה הגאה נרשמה ירידה ובסך הכל נרשמו 126 מקרי הדבקה חדשים.

בישראל מצויין היום תחת הכותרת U=U, כשלעניין עלה קמפיין חוצות, המדגיש כי אדם החי עם HIV, מטפול ומאובחן כאנדיטקטבל - אינו מדבק גם בקיום יחסים לא מוגנים.

חן שמילו, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס: "הסטיגמה החברתית נגד אנשים ונשים שחיים עם HIV עדיין לא נעלמה. הוועד למלחמה באיידס פועל למיגור סטיגמה זו בכל ימות השנה. את יום האיידס העולמי הקרוב אנו מנצלים להעברת המסר כי אדם החי עם הנגיף ומטופל באופן מיטבי וקבוע איננו מדבק ויכול לחיות חיים מלאים ובריאים".

ארבעת המרכזים הרפואיים הגדולים בישראל מאירים באדום לציון יום האיידס הבינלאומי

ארגון הבריאות העולמי (WHO) ורשויות הבריאות לרבות משרד הבריאות של ישראל, חברו לתכנית הבינלאומית: '90-90-90' למיגור מחלת האיידס ולפיה 90% מכל נשאי ה-HIV בעולם יאובחנו. 90% מהאנשים החיים עם HIV יקבלו טיפול תרופתי, ו-90% מכל הנשאים המטופלים יגיעו לסטטוס אנדיטקטבל.

אנדיטקטבל = אי אפשר להדביק
ארגון הבריאות העולמי, המרכז לבקרת מחלות בארה"ב (CDC) והמכון המחקר הלאומי האמריקאי (NIH) קבעו כי יש אפס סיכון להדבקה מנשא HIV מאובחן ומטופל שהוא אנדיטקטבל (undetectable), כלומר שנוכחות הנגיף בדמו כה נמוכה עד שהיא אינה ניתנת לאיתור בבדיקת דם.

אבינוף פרומר, יו"ר ארגון 'החיים עם HIV' מציין כי: "נשא אנדיטקטבל אינו מדבק, גם לא ביחסי מין ללא קונדום עם בן זוג קבוע, והוא יכול להביא לעולם ילדים בריאים". זו מהפיכה רפואית שהפכה את נשאי HIV מטופלים ללא מדבקים. למרות ההצלחות הרפואיות, נותרו אתגרים רבים בפני הנשאים, בעיקר בהתמודדות עם סטיגמות ויחס החברה אליהם.

לציון היום והעלאת מודעות, ארבעת המרכזים הרפואיים הגדולים בישראל יוארו באדום, מדובר במרכזים הרפואיים בהם פועלות מרפאות HIV: איכילוב, שיבא, הדסה ורמב"ם. הצעד נעשה בשיתוף ארגון "החיים עם HIV" וחברת גיליאד.

מנהלת הליגות בכדורגל תציין את יום האיידס העולמי:

"הגברת המודעות - מטרה חשובה ביותר"

לכתבה המלאה
ליאור נאור מבצע בדיקת HIV, להעלאת המודעות. יח"צ,
ליאור נאור מבצע בדיקת HIV, להעלאת המודעות/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully