וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה: קומיקס חדש יאבק באפלייה נגד להט"ב

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל בסרי לנקה, משיק קומיקס חדש בשם "ספקטרום", שמתאר את החוויות היומיומיות, את האפלייה וההטרדה, שעמן מתמודדים ומתמודדות חברות וחברי הקהילה הגאה בסרי לנקה.

הקומיקס הגאה "ספקטרום", המופץ בסרי לנקה על ידי אמנסטי אינטרנשיונל. יח"צ,
הקומיקס הגאה "ספקטרום", המופץ בסרי לנקה על ידי אמנסטי אינטרנשיונל/יח"צ

עם השקת הקומיקס, בכנס 'קומיק-קון' סרי לנקה, אמנסטי קוראת לרשויות באי לחדול מיידית מהאפלייה נגד הקהילה הגאה. הקומיקס מבוסס על סיפורים אמיתיים שמתארים אלימות בחיי היום-יום, בריונות במקום העבודה והטרדה משטרתית. את הקומיקס יצרו עבור אמנסטי אינטרנשיונל האמנים והאמניות - Gimhani Galagedera, Madhri Samaranayake, Shenuka Corea and Akiel Surajdeen.

"אין כל מקום בעולם בימינו לרדיפה ולאפלייה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית, ועדיין בני אדם מהקהילה הגאה בסרי לנקה עדיין נאלצים ונאלצות להתמודד עם אפלייה, התעללות וחוסר מוחלט בהגנה, רק בשל הנטייה המינית, הזהות המגדרית, או ההנחות של הסביבה בעניינים אלה", אמר ריהאב מהאמור, עוזר מחקר באמנסטי אינטרנשיונל.

הקומיקס הגאה "ספקטרום", המופץ בסרי לנקה על ידי אמנסטי אינטרנשיונל. יח"צ,
הקומיקס הגאה "ספקטרום", המופץ בסרי לנקה על ידי אמנסטי אינטרנשיונל/יח"צ

החוקים שפוגעים בקהילה הגאה בסרי לנקה מבוססים עדיין על חוק העונשין מימי הכיבוש הבריטי, ב-1883, שבו סעיפים 365 ו-365A אוסרים על "יחסי מין שלא כדרך הטבע". אף על פי שהחוק אינו מפרט באופן ספציפי במה מדובר, החוקים הקולוניאליים הללו, בני יותר מ-136 שנה, משמשים לרדיפה של חברות וחברי הקהילה הגאה בסרי לנקה בימינו אנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully