וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להט"ב? אלה הרופאים שתרצו שיטפלו בכם

כשאנחנו הולכים לרופא זה לא תמיד נעים: להסביר לו למה את לא צריכה גלולות, למרות שאת מקיימת יחסי מין, לשאול על PrEp למרות החשש משיפוטיות וזו רק ההתחלה. אז כדי לדעת יותר, היום (חמישי) יערך בראשון לציון פאנל רפואת להט"ב, עם מיטב המומחים. סמנו 'Going' ובוא!

פאנל רפואת להט"ב - ראשון לציון. יח"צ,
פאנל רפואת להט"ב - ראשון לציון/יח"צ

להסביר לרופא שאתה ביסקסואל, לחפש את הדרך להתאמה מגדרית בערוצים אלטרנטיביים וזו רק ההתחלה. אלה רק כמה דוגמאות לתרחישים שמונעים מחברי הקהילה הגאה לגשת ולממש את הזכויות הרפואיות, כפי שיש לכל אזרח בישראל.

כדי לדון בסוגייה ולראות מה אפשר לעשות, יערך היום (חמישי) פאנל מומחים לרפואת להט"ב, זאת במסגרת ליין 'המומחים והמומחיות לקהילה הגאה', שנערך בראשון לציון. הפאנל הוא המפגש השני בסדרת "המומחים לקהילה". את הסדרה יזמו חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הגאווה של רשל"צ - אילנית הרוש, אחיקם ראובן - מנהל מרכז הצעירים בעיר ורכז הגאווה בעיר - אלי ביטון.

התוכן נבנה בתהליך שיתוף הקהילה המקומית בעיר עם נושאים שנבחרו על ידה ועל הפקת התוכן אמונה רעות נגר, מפיקה ותיקה ואקטיביסטית לזכויות נשים ולהט"ב. "רפואה להט"בית מעלה שאלות שונות מאלו שנתקלים בדרך כלל בפנייה לרופא.ה. לצערי, חברים רבים בקהילה נמנעים מפנייה לגורמי הרפואה כדי לממש את זכותם.ן הרפואית, רק בשל המבוכה או חוסר ידע כיצד להתמודד עם סוגיות מסוימות", אומרת אילנית הרוש (מרצ), חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק קהילת הלהט"ב.

"המטרה של פאנל המומחים הקרוב, כחלק מסדרת מפגשי המומחים לקהילה הגאה, הוא להתמודד בדיוק עם הסוגיה הזו ולצייד את חברי הקהילה בכלים ובידע כדי שיוכלו לזכות לקבל את הטיפול הטוב ביותר והמתאים ביותר למצבם", היא מוסיפה.

לצד דברים אלו, מדגישה הרוש גם את החשיבות שבהכשרת צוותי הרפואה הקיימים לטפל בחברי וחברות קהילת הלהט"ב: "חברות וחברים רבים בקהילה נוסעים מחוץ לעיר כדי לקבל טיפול במרפאות מתמחות בקהילה, אבל זה אבסורד. קופות החולים צריכות להכשיר את הרופאים כך שיוכלו להעניק טיפול גם בתוך גבולות ראשון לציון".

המומחים לקהילה הגאה - ראשון לציון. יח"צ,
סדרת אירועים בת שמונה מפגשים./יח"צ

ליין המומחים והמומחיות לקהילה הגאה מציג 8 אירועים בנושאים שכל חברי הקהילה חייבות וחייבים להכיר. המפגש הראשון היה בנושא "מה הזכויות שלי כזוג של ידועים בציבור לעומת זוג נשוי?", היום יערך המפגש השני בנושא "למה צריך רפואה מותאמת ללהטב?", והמפגשים הבאים יעסקו ב:

-מה מותר ומה אסור לשאול בראיון עבודה? מה נחשב לאפלייה על בסיס מגדר או נטייה?
-יציאה מהארון בראיון עבודה ובמקום העבודה
-איך אוכל לרתום את מקום העבודה שלי למאבק הגאה?
-איך כדאי לבחור פרטנר להורות משותפת? על מה כדאי להיות עם יד על הדופק?
-כמה עולה תהליך הפונדקאות ומה האפשרויות השונות?

כשכל אחד מהם יכלול את טובי המומחים והמומחיות, המוחים והמוחות, האמניות והרעיונות שיש לקהילה הגאה להציע. כל אלה יגיעו לראשון לציון.

בפאנל הקרוב ישתתפו איילת בוכניק - אחות מוסמכת בחדר מיון באשקלון ואמא לבן גאה, נאמנת קהילת להט"ב בבית החולים, נינה לוי - מדריכת טרנס באגודת הלהט"ב, פעילה בפרויקט גילה להעצמה טרנסית, נציגת הציבור בוועדה של משרד הבריאות לאישור ניתוחי התאמה מגדרית, ד"ר גל וגנר קולסקו - מומחה ברפואת המשפחה, מנהל המרפאה הגאה של הכללית - מרפאת גן מאיר, החברה לרפואת להט"ב בהסתדרות הרפואית, עו"ד חן שמילו - מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס, לשעבר ראש תחום מדיניות ציבורית בהסתדרות הרפואית, ממקימי החברה לרפואת להט"ב וחבר בוועדה המייעצת למנכ"ל משרד הבריאות בנושא HIV/איידס ודפנה מור - אחות מוסמכת, מיילדת באסף הרופא, מנהלת בקבוצת מאמאדייק - אמהות לסביסיות.. את הערב עצמו תנחה אלה אמסט - מנכ"לית שותפה בעמותת מעברים וסטודנטית לרפואה.

הכניסה חופשית אך ניתן לתרום כפי היכולת על ידי רכישת כרטיס, כל ההכנסות יופנו לטובת קהילה גאה בעיר. כל הפרטים על כל האירועים בלינק הזה, האיוונט בלינק הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully