וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

LES IS MORE: חריפה, בועטת ולא מתביישת

12.12.2019 / 17:28

הקומדיה הסאטירית LES IS MORE מביאה את הזוגיות הנשית לבמה, ופותחת את הכל. זה מתחיל כשלי וטליה מגיעות לטיפול זוגי, ונגמר בבר בו התקיים הדייט הראשון בין השתיים. האולמות מלאים, הביקורות מחמיאות ואפילו יש הנחה לגולשי וואלה! גאווה

שחקניות  LES IS MORE: (מימין) טלי ביק-קשת, בל וענונו, נועה כדריה, דיקלה הדר, ענת זמשטייגמן, נוי קלימן. צלמת: כרמל מילנר-סער,
שחקניות LES IS MORE:/צלמת: כרמל מילנר-סער

אחרי 7 שנות זוגיות ושני ילדים, לי וטליה נמצאות במשבר ומחליטות לפנות לטיפול זוגי. הן מגיעות לספה של המטפלת הזוגית, ד"ר פותנסקי, ושם עולים פלאשבקים מיום ההיכרות של השתיים, בבר של לי - "LES IS MORE". ושם, הכל כבר נפתח: היציאה מהארון של טליה, הילדים, הסקס, החיים עצמם על כל אלה ועוד מדברת הקומדיה הסאטירית ""LES IS MORE", המציגה בימים אלה ברחבי הארץ.

ההצגה אומנם עוסקת בזוגיות גאה אך לחלוטין אינה לקהילה בלבד, בקהל תמצאו גיוון רב: סטרייטים, גאים וקווירים מכל הגילאים, שבאים לערב של צחוק וסאטירה. ישבנו לשיחה עם היוצרות והשחקניות, על יחסים, אהבה והכל על הבמה.

את ההצגה ביימה ענת זמשטייגמן שגם משחקת בהצגה. לצידה משחקות: דיקלה הדר, נועה כדריה, בל וענונו, נוי קלימן, טלי ביק-קשת. ההצגה נכתבה ע"י ענת, דיקלה, נועה, בל, נוי ושני גרובר.


ההצגה נכנסת לחלקים הכי אישיים של מערכת יחסים, עד כמה מה שנראה קרוב למציאות?


ענת: "יצירה תמיד נעשית מתוך זווית אישית, כך שברוב הסצנות יש חיבור לחיים האמיתיים. כמובן שעשינו התאמות לבמה, אבל לחלוטין כל אחת הכניסה חלק מתוך חייה הפרטיים. דיקלה, שמשחקת בהצגה מוסיפה כי "רוב התכנים בהצגה מבוססים על תכנים, אירועים ומערכות יחסים שכל אחת חוותה והביאה לכתיבה, למעט קטעי הנונסנס. אבל כמובן שהכל הוקצן כדי לתת נופך קומי יותר, בכל זאת אנחנו על במה".

מה מייחד לדעתכן זוגיות נשית, מזו הסטרייטית או הגברית?

בל: "לדעתי יש משהו בזוגיות נשית שהוא (בהכללה כמובן) קשוב יותר בבסיס, מכיל יותר, יש הרבה פחות פערים שצריך לגשר עליהם, ומצד שני יש כמובן גם הרבה יותר רגשות מוקצנים והורמונים. דיקלה: יש כל מני קלישאות שמדברות על מערכות יחסים בין נשים. יש הרבה יותר דיבורים, חפירות והרבה יותר שיתוף רגשות. אלו דברים שיכולים אכן לקרות מתוקף העובדה שנשים כהכללה גסה מדברות יותר, משתפות יותר, הן חוות דברים ביחד ומבינות על מה מדובר".

נועה: "ההצגה עוסקת בזוגיות ואהבה ובהתמודדויות עם החיים בתור חד מיניים אבל אין שום הבדל אם זה גבר או אישה. הנושאים נוגעים לכולם ולכן זה לא חייב להיות במקום שדווקא מבליט את השונות אלא להיטמע דווקא בקהל ולהכיר לו את העולם שלנו, שיראה שכמונו-כמוהם".

ספרו מעט על תהליך הכתיבה, מאיפה הרעיונות ומקורות ההשראה לסצנות?

ענת: "ראשית חשוב לי לציין כי כתבנו את ההצגה 5 מתוך 6 שחקניות ההצגה, אני, דיקלה, נועה, בל, נוי, ביחד עם שני גרובר. מקורות ההשראה לסצינות היו תמהיל של חוויות שכל אחת מהכותבות חוותה. כל אחת הביאה את החיים הפרטיים שלה לתוך הכתיבה. בסופו של דבר גילינו שכך או אחרת, כל מי שחי בתוך מערכת יחסים או מחפש אהבה חשוף לאותן דילמות, שמחות ובעיות. הכתיבה הייתה חוויה מרגשת. שיתפנו וצחקנו והתרגשנו ונוצרה אינטימיות מדהימה שעולה איתנו על הבמה".

נוי: "תהליך הכתיבה היה מאוד נינוח ומאפשר לכל אחת להתבטא ולהרגיש מספיק פתוחה לנבור בפצעים של כל אחת. היינו אכפתיות אחת כלפי השנייה, מה שאיפשר לתהליך לנוע קדימה ולהתפתח. השתדלנו שהפגישות יהיו ברוח טובה ואף שטותית לעיתים, העזנו לעוף עם הדמיון וביחד ליצור תוכן לא מתפשר שכולנו שלמות איתו".

שחקניות ההצגה בסיומה. LES IS MORE. כרמל מילנר-סער,
שחקניות ההצגה בסיומה./כרמל מילנר-סער

איך היה לראות בחזרות, בפעם הראשונה את הטקסטים שלכן מקבלים חיים?

ענת: "כל יצירה שמתחילה על הנייר ומתגבשת לידי סצינה חיה ונושמת היא מרגשת. יחד עם זאת הרבה פעמים יש צורך מובהק לעשות הפרדה בין האישי למקצועי. ישנן סיטואציות בהן את שופכת את הקרביים שלך על הנייר ובמבחן התוצאה הדרמטי את נדרשת לעשות תיקונים או הקצנות".

דיקלה: "במקרה הזה זה לא מצב שבו כתבנו ואז הגיעו שחקנים אחרים שביצעו. החיים היו שם כל הזמן. תוך כדי כתיבה שיחקנו ובוימנו על ידי ענת והיה משהו חי. מה שהיה מאוד מרגש זה לראות בהצגה הראשונה שצוחקים, שזה עובד. כל הדבר האישי הזה נוגע באנשים".

היה לחץ או התרגשות לפני היציה לדרך? איך התוכן הזה יתקבל? איך הקהל יגיב?

ענת: "בוודאי. כל הפקה באשר מלווה במתח של "איך הקהל יקבל את זה?" לא רק במופע מסוג כזה. תמיד נשאלת השאלה האם הקהל יבין, יתחבר, יצחק, יהנה ויעבור חוויה. לשמחתנו נראה שהצלחנו עד כה, הקהל נוהר בהמוניו לראות אותנו בקאמרי ובקרוב גם בתיאטרון הספרייה ובעוד מקומות בארץ, צוחק, מתרגש ומזדהה והכי מקסים לראות שהוא מורכב מרקמה צבעונית ויפייפיה של מגדרים וגילאים".

דיקלה: "הייתה התרגשות גדולה וסקרנות גדולה. אני חוויתי חוויה שהיא חד פעמית. לפני כל עליה של הצגה אני תוהה האם הקהל יתחבר, יצחק, האם הדמות שאני עושה היא מספיק מדוייקת. הפעם נפגשתי עם הקהל גם ככותבת. לשמוע את הקהל צוחק, מתרגש ומוחא כפיים זאת חוויה ייחודית. ישבתי מאחורי הקלעים והלב שלי פעם בחוזקה. בשבילי זאת חוויה ראשונה כי לא כתבתי מעולם, זה נתן לי חשק להמשיך וליצור".

בינתיים ההצגות מלאות, זה מנפץ את הדימוי התקשורתי הגאה שרובו מיוצג על ידי גברים?

ענת: "לצערנו ולתחושתנו העולם "הסטרייטי" עדיין יותר מתקשה לעכל מערכות יחסים בין גברים, מאשר מערכות יחסים בין נשים. אנחנו גם מתייחסות לכך בהומור במופע. באופן כללי יצירה של נשים באשר היא הולכת וצוברת תאוצה. אני רואה לנגד עיניי שליחות. לקרב את הקהל הרחב אל הקהילה ואל יצירה נשית בכלל".

דיקלה: "אני מרגישה שאין מספיק ייצוג לעולם הלסבי לא בטלוויזיה ולא בתיאטרון. ההצגה נותנת ייצוג מרשים של תוכן נשי ומעבירה מסר ברור שזאת לא נישה רק לקהילה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שחקניות LES IS MORE. דנה זמש-ריגל,
שחקניות LES IS MORE/דנה זמש-ריגל

איך השחקניות בל וטלי מצאו עצמן מתחברות להצגה, לתוכן ולדמויות שלהן? על אף היותן הסטרייטיות היחידות בקאסט?

בל: "אם יש משהו שאני אוהבת בהצגה שלנו זה שהיא מדברת על זוגיות ואהבה. זה נושא שמדבר לכולם ונוגע בכולם, "במקרה" (ולא במקרה) הסיפור הוא על זוגיות נשית. היה לי חשוב שזו תהיה הצגה שמציגה עולם ומעבירה ביקורת דווקא דרך הומור, קירבה וחום ואני גאה להגיד שהצלחנו במשימה. יש לי כ"טליה" המון טקסטים במחזה שלקוחים מהזוגיות הסטרייטית שלי למשל, עם זאת היציאה מהארון והשיחה עם האמא אלו טקסטים שלא לקוחים מחיי האישים ושגם לא נאלצתי להתמודד איתם כסטרייטית, כאן עבודת השחקנית נכנסת לפעולה".

טלי: "כל בת תחלוק את דעותיה עם אמא שלה וכל אחת תאהב ותריב עם בן/בת הזוג. כולנו חווים את אותן תחושות בזוגיות, נישואים, הורות וכו'. בסוף ההצגה יש לי משחק קבוע עם הקהל, שמנסה לנחש מי הסטרייטיות בקאסט ומי לא. כמובן שאף אחד לא מנחש נכון, כולנו מייצגות אנסאמבל אחד ומה שהכי מורגש בעיני זה הצבע שכל אחת מביאה לבמה. אנחנו כל כך שונות ובדיוק בגלל זה משלימות אחת את השנייה. זכיתי לעבוד עם נשים שהן המשפחה שלי".



יוצרת ובמאית: ענת זמשטייגמן, מוסיקה מקורית: נוי קלימן, כוריאוגרפיה ותנועה: בל וענונו, תלבושות: עידן שמעוני, עיצוב לוגו: שרון דהלוי, ייצור תפאורה: יאן רצבי-צור, מחזה: דיקלה הדר, נועה כדריה, שני גרובר, בל וענונו, נוי קליימן, ענת זמשטייגמן, שחקניות: דיקלה הדר, נועה כדריה, בל וענונו, נוי קלימן, טלי ביק-קשת, ענת זמשטייגמן, לחן שיר המטפלת: אמיר לקנר ודיקלה הדר, יח"צ ושיווק: הערך המוסף - כרמל מילנר-סער.

ההצגות הקרובות:
22.12 - תיאטרון הקאמרי - ת"א - sold out.
27.12 - תיאטרון הספרייה- ר"ג.
28.12 - תיאטרון הספרייה- ר"ג.
17.01.20 - תיאטרון הקאמרי - ת"א
21.01.20 - תיאטרון הקאמרי - ת"א
17-19.02.20- תיאטרון הקאמרי - ת"א

לפרטים נוספים, הכנסו לדף הפייסבוק, קוד הנחה לקוראי.ות וואלה! גאווה - שלחו הודעה פרטית לעמוד LES IS MORE בפייס, ותקבלו הנחה שווה לאחת ההצגות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully