וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוהים, אני כמו שביקשת

החיבור בין דת וגאווה אף פעם לא היה פשוט. בשיר וקליפ חדש, מציג היוצר אסף אור את הקונפליקט, את הקשיים ואת ההתמודדות עם הסוגייה. "רציתי שבני נוער דתיים שנמצאים בארון ייראו שאפשר לחיות כאדם שלם, מבעד לאיסורים והתוויות", אומר אסף

הקליפ לשיר "כמו שביקשת", אסף אור/הקליפ לשיר "כמו שביקשת", אסף אור

"עומד אני מולך שלם" היא שורת המפתח בשיר והקליפ החדש, "כמו שביקשת", של היוצר אסף אור. השיר נוגע ומציג, בלי להתבייש, את הסוגיות והקשיים שבחיבור בין דת וגאווה לצד התסכולים וההתמודדות עם המשפחה והחברים.

"השיר נכתב כסוג של תפילה", אומר אסף לוואלה גאווה. "עומד אני מולך שלם" נכתב מתוך שיחה אמיתית ביני לבין אלוהים, קצת כמו בן שמתעמת עם אביו, בדרישה: תסתכל עליי, אני שלם עם האהבה שלי, אני שלם עם מי שאני, על שלל התכונות שלי. "רצית אותי ככה", אדם שלם ומאושר, שלא צריך לחיות בפחד ובסתר. כל זאת בבקשה אחת: קבל אותי, תראה אותי."

למה החלטת לכתוב את השיר?

"'כמו שביקשת' הוא השיר הראשון שמדבר בגלוי על היציאה מהארון וכתבתי אותו על רקע ההומופוביה שחוויתי במסגרות שונות, ביניהן בצבא מצד בני ישיבות. שעות של דיונים על המתח בין הזהות היהודית לנטייה המינית שהייתי נוכח בהן הביאו אותי להסתגר בארון ממש עד היום שבו השתחררתי.

ההתעמתות עם הדת בהקשר הנטייה המינית שלי, באה לידי ביטוי במסגרות שונות לאורך חיי, אך כאשר יצאתי מהארון ברשתות החברתיות, דווקא אז קיבלתי תמיכה מפתיעה מאותם בני ישיבות שהתבטאו בצורה קיצונית נגד להט"בים. השיחות איתם במקום הזה מילאו אותי אור והשראה.
השיר הוא ניסיון לחבר את מי שאני למי שאיים על הזהות שלי.

צילום מתוך הקליפ לשיר "כמו שביקשת", אסף אור. צילום מסך,
"רציתי שבני נוער דתיים שנמצאים בארון ייראו שאפשר לחיות כאדם שלם". צילום מסך/צילום מסך

יש לך מסר למי שנמצא בסיטואציה דומה?

"רציתי שבני נוער דתיים שנמצאים בארון ייראו שאפשר לחיות כאדם שלם, מבעד לאיסורים והתוויות.
השמעתי את השיר להמון אנשים שונים, דתיים וחילוניים, להט"בים וסטרייטים, בארץ ובהודו. נדהמתי לגלות כל פעם מחדש כמה רגש השיר הוציא מאנשים. כל אחד והשוני שלו, ההתמודדות עם חברה ומסגרות. כשלכולנו משהו אחד משותף: הרצון שיהיה לנו את הכוחות לעמוד חזק ויציב מול אלו שפוסלים אותנו. וזה מה שהשיר מבקש לתת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully