וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגן בורות, חשיכה והומופוביה בחסות שר החינוך

10.1.2020 / 12:08

"הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה" - אם "פליטת הפה" הראשונה תורצה ב"חוסר ניסיון", בראיון ל"ידיעות אחרונות" שר החינוך, רפי פרץ, מבהיר שלא היה מדובר בטעות. האגודה למען הלהט"ב, ארגון מגמ"ה - מורות.ים גאות.ים וארגון 'חברותא' לא נשארים חייבים

רפי פרץ בישיבת ממשלה, 5 בינואר 2020. עמית שאבי, פול צלמים
רפי פרץ בישיבת ממשלה, צילום: עמית שאבי/פול צלמים, עמית שאבי

אחרי הראיון לחדשות 12, שר החינוך רפי פרץ עושה זאת שוב. אז אמר כי הוא תומך בטיפולי המרה לקהילה הגאה, אך בעקבות הרעש מיהר לפרסם כי דבריו לא הובנו כהלכה.

היום, בראיון 'לידיעות אחרונות' התיחס השר, בין היתר, לשאלה "אם אחד מילדיך היה מגלה נטייה מינית שונה?" ותשובתו הייתה "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ונורמלית". הבעייה בתשובתו ההומופובית של השר, היא לא רק עצם אמירתה אלא ההשפעה שיש לדברים שאמר.

משמעות הדברים היא שהקהילה הגאה לא טבעית ולא בריאה, ואפשר רק לחשוב מה ירגיש צעיר או צעירה מאמינים, המתחילים לגלות כי הם חלק מהקהילה. הרשת מיהרה להגיב לדברים. החל מחברי כנסת וראשי מפלגות ועד ארגון מגמ"ה - מורות.ים גאות.ים וארגון 'חברותא' הפועל למען גאים דתיים.

בת קול ארגון נשים לטב"קיות דתיות מוחות בכל תוקף על דברי רפי פרץ: "המשפט האומלל מפיו "המפיק מרגליות" כלפי הקהילה הגאה פוגע לא רק בנו, אלא גם במשפחות שלנו, בבסיס שלנו ובשורשים שלנו.
אנו מציעות לרפי פרץ בתור שר החינוך של כל ילדי ישראל וגם ילדינו להתרכז בשיפור מערכת החינוך ובהטמעת ערכי סובלנות וקבלת האחר. אנו מקווות כי ימי רפי פרץ יהיו בקרוב מאוד כקצף על פני המים."

תגובתו של יאיר לפיד לכתבה:

ארגון 'חברותא', הפועל למען הומואים דתיים פרסם בתגובה:

"בראיון ל"ידיעות אחרונות" שפורסם הבוקר, ציין רפי פרץ שר החינוך כי ילדיו גדלו "בצורה טבעית ובריאה, ובונים את הבתים שלהם מתוך ערכים יהודיים" בתשובה לשאלה האם אחד מילדיו היה גדל עם נטיה מינית שונה. בקהילה שלנו קיימות משפחות של אבא ואבא, ואמא ואמא, שכל כולן ערכים יהודיים, אהבה, נתינה, בריאות והכל טבעי ביותר.

איזו סיבה יש למי שאחראי על חינוך ילדי ישראל לרמוז בעקיפין או לומר במישרין על ילד כלשהו שגדל בצורה לא טבעית ולא בריאה, כשגדל במשפחה אוהבת שכזו? איזו סיבה יש לאדם דתי לשנוא כל כך את זה שהקב"ה ברא כמו שהוא: טבעי, בריא ולהט"ב? החולי הלא טבעי הוא השנאה לנו ולמשפחות שלנו. בעזר ה' נמשיך ב'חברותא' לבנות קהילה מתוך ערכים יהודיים, ולהקים משפחות טבעיות ובריאות, ובתים טובים בישראל.

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב:
"בכהונתו הקצרה, השר פרץ בחר להתמקד בהפצת דברי שטנה ואמירות חסרות אחריות המעידות על בורות עמוקה ומכשירות את הקרקע ללהט"בופוביה ולאלימות. אמירותיו יוצרות את הסביבה האלימה בה מתחנך נוער להט"בי, לו הוא אמור לדאוג.

4 וחצי שנים בלבד אחרי רצח שירה בנקי ז"ל ועשור לרצח ניר כץ וליז טרובישי ז"ל, שר החינוך של מדינת ישראל ממשיך במסע ההסתה והשנאה נגד עשרות אלפי חברי וחברות הקהילה הגאה. אנחנו לא יודעים מי יהיה הפושע הבא שיפגע בחברי הקהילה הגאה אבל כולנו יודעים כעת מי שלח אותו.
ב2 במרץ נקבל הזדמנות נוספת לפנות מבית הנבחרים שלנו את כל נציגי השנאה והחושך, וכך נעשה."

תגובת האגודה למען הלהט"ב בישראל

ארגון מגמ"ה - מורות.ים גאות.ים במערכת החינוך פרסם תגובה הפונה אל תלמידי ישראל: "כל אחד ואחת מכן נוצר בצלם, אתם חכמים, מוכשרות, יצירתיים ומבריקות - בדיוק, בדיוק, בדיוק כמו שאתןם. לקראת מערכת הבחירות יש מי שינסו לנכס לעצמם את ה''טבעי'' וה''משפחתי'', כדי לגרוף הון פוליטי, על חשבון הלבבות היפים שלכם.

מול אותן אמירות חשוכות, הומופוביות וגזעניות, רצינו להזכיר - השנאה הזו לא מבלבלת אותנו ולא מייצגת אותנו. אנחנו אוהבות. אוהבות אדם באשר הוא אדם. אוהבות לחנך. אוהבות את חברותינו לעבודה. והכי חשוב, אוהבות אתכן התלמידות והתלמידים שלנו ולא נשקוט עד שכל אחד ואחת מכם יזכו למרחב בטוח ומצמיח לגדול ולהיות בו בדיוק אתם.

תלמידים ותלמידות שלנו, אנחנו כאן איתכן להזכיר ולשמור. אתם לא לבד - אנחנו כאן איתכן לשמור ולייצג, מוזמנות ומוזמנים לפנות אלינו תמיד. ולקולגות היקרים שלנו, מורות ומורים - האחריות על שמירת בתי הספר כמקום בטוח לכלל התלמידים, התלמידות וכלל הצוות החינוכי - תודה על השותפות העמוקה בינינו".

דניאל סער, מי שלקחה חלק בפרויקט "גאים לחזור ללימודים" של וואלה גאווה וארגון מגמ"ה, הוסיפה: "מקומם ששר חינוך שולח מסרים שפוגעים בתלמידים ותלמידות בשביל לגרוף קולות. אנחנו פוגשות יום יום נוער שמתמודד עם המסרים האלה, אנחנו מחזקות ומחבקות אותן. גם עכשיו אני פונה לתלמידות שלנו - אתן מהממות כמו שאתן."

עוד בוואלה!

"את לא סטרייטית, נכון?" - שאלה אותי התלמידה

לכתבה המלאה
ארגון מגמ"ה - מורות.ים גאות.ים במערכת החינוך. יח"צ,
"כל אחד ואחת מכן נוצר בצלם". צילום: ארגון מגמ"ה/יח"צ

חן עמרם, מיוזמות התארגנות מגמ"ה, הוסיפה: "יום-יום אני פוגשת תלמידים ותלמידות עם שאלות זהות קשות ומבלבלות. יום-יום אני וחברותיי למקצוע נאבקות על שלמות נפשם וגופן של הנוער היקר שלנו.
והנה באמירה אומללה אחת שכולה נוטפת ריח ספין בחירות, בחר קברניט המערכת לצאת נגד א.נשיה, וחמור מכך - נגד המשאב היקר ביותר שלנו - תלמידות ותלמידי ישראל.


מהבוקר אנו עובדות על העברת המסר הברור לכלל בני ובנות הנוער היקרים שלנו - אתם נפלאים ונפלאות בדיוק כפי שאתם. אנחנו כאן אתכן, ונמשיך להאבק ולשמור על הכיתות שלנו כמרחב בטוח ומאפשר, מרחב סובלני, מגוון וצבעוני - בדיוק כמו החברה הישראלית."

אסף שאשה, מורה בתיכון מקיף יא בראשון לציון, שלקח גם הוא חלק בפרוייקט של וואלה גאווה ומגמ"ה, הוסיף: כאיש חינוך וכאחד שמאמין במדע ובשיטות מחקר, אני רוצה לתקן אותך, שר החינוך. הומוסקסואליות נמצאת גם בטבע, אצל המון ממיני בעלי החיים שלא הושפעו מתוכניות לימודים, קמפיינים פרסומיים, אג'נדות פוליטיות ומדיניות ממשלתית כזו או אחרת.

אחוז ההתאבדויות בקרב הנוער הלהט"בי גבוה מאוד. אני מפנה אליך אצבע מאשימה בתור האדם שמחזיק באחריות ותורם למצב הזה. אתה, העומד בראש מערכת החינוך, זה שצריך להצעיד אותנו קדימה, ולא לגרום לה בושה. אנחנו, המורים הגאים, לא נשתוק ונדאג שדעות חשוכות כמו שלך יעלמו מן העולם."

לוגו ארגון מגמ"ה - מורות.ים גאות.ים. יח"צ,
לוגו ארגון מגמ"ה - מורות.ים גאות.ים. יח"צ/יח"צ

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) בתגובה לדבריו של השר פרץ:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully