וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקת העליון: "אגרוף בבטן הרכה, פגיעה בשוויון הבסיסי"

עו"ד ויקטוריה גלפנד

5.2.2020 / 16:53

עו"ד ויקטוריה גלפנד מגיבה בחריפות לפסיקת בית המשפט העליון, בעניין צו הורות פסיקתי: "אחרי שנים של התפתחות בפסיקת בתי המשפט שהכירו במעמדן של משפחות להט"ביות, בבת אחת חזרנו שנים אחורה לתקופות חשוכות"

משפחה גאה. אילוסטרציה.. ShutterStock, ShutterStock
משפחה גאה. אילוסטרציה. ShutterStock/ShutterStock, ShutterStock

"ההרגשה מקריאת פסק הדין היא של אגרוף בבטן הרכה, של חוסר צדק משווע, ושל פגיעה בשוויון הבסיסי," אומרת עו"ד ויקטוריה גלפנד, שייצגה את זוג ההורים יחד עם עו"ד דפנה כהן סטאו ובת-חן גרינבלט. "בפסק הדין כאילו הושמעה קריאה מצד שופטי העליון להגברת הפיקוח על ההורות "הלא טבעית" - שמתייחסת באופן גורף לכלל המשפחות מקרב הקהילה הלהט"בית, ולהחלת קריטריונים נוקשים ומוחלטים אילו מקרים יהיו זכאים להכרה מהירה בהורות ומתי יהיה על המשפחות להוכיח כי הורותם חפה מפשע.

פסק הדין מתעלם מהמציאות בשטח שנבחנה על ידי עשרות שופטים בבתי משפט לענייני משפחה ובבתי המשפט המחוזיים שקבעו פעם אחר פעם שטובתו של ילד שגדל במשפחה עם שני הורים להט"בים היא שהורותם תוכר מוקדם ככל הניתן. הוא מתעלם ממחקרים רחבי היקף ומחוות דעת מקצועיות שמסקנתם החד משמעית היא שההורות "המתוכננת" במשפחות חד מיניות אינה נופלת, ופעמים רבות עולה, על "הורות טבעית" המתקיימת במשפחות הטרונורמטיביות של אם ואב.

"אחרי שנים של התפתחות בפסיקת בתי המשפט שהכירו במעמדן של משפחות להט"ביות, בבת אחת חזרנו שנים אחורה לתקופות חשוכות בהן הורותן הוגדרה כהורות חשודה שדורשת בדיקה, ושלמעשה אינה מתקיימת כלל עד לסיום הבדיקות ע"י הרשויות ועד להינתן אישור של המדינה ושל בית המשפט באופן פרטני לכל מקרה.

משפחה גאה. אילוסטרציה.. ShutterStock, ShutterStock
משפחה גאה. אילוסטרציה. ShutterStock/ShutterStock, ShutterStock

המשמעות הפרקטית של פסק הדין היא חמורה: להורים להט"בים, גברים ונשים, מהיום צפוי להיות קשה יותר לקבל צווי הורות - והנפגעים העיקריים ממצב זה יהיו הילדים, שבהכרח תיגזר עליהם תקופה ארוכה של חוסר וודאות וזכויותיהם ייפגעו.

"אנחנו לא לבד במערכה. פסק הדין עורר כעס וזעזוע בקהילת הלהט"ב, שכבר הוכיחה בעבר שלא תשב מנגד בעוד המדינה פוגעת בזכויותיה, שהושגו בעמל רב. אנו בוחנים את המשך צעדינו מבחינה ציבורית; מבחינה משפטית, לאור תוצאותיו הקשות של פסק הדין, אנו נערכים להגיש לבית המשפט העליון בקשה לקיום דיון נוסף בהרכב מורחב כבר בימים הקרובים"

הכותבת היא עו"ד ויקטוריה גלפנד, שמשרדה מתמחה בהליכי פונדקאות לזוגות סטרייטים, לזוגות חד מיניים ולהורים יחידנים/ות וכן בעריכת הסכמי הורות משותפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עו"ד ויקטוריה גלפנד. צילום: חיה גולד,
עו"ד ויקטוריה גלפנד/צילום: חיה גולד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully