וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטלק: הכי רחוק מהאפליקציות: ככה גייז מכירים היום

21.2.2020 / 8:10

זה התחיל מארוחת שישי בין חברים והפך למפגשים קבועים, בהם אפשר להכיר חברים חדשים מהקהילה. פנים מול פנים - והיום הם חוגגים שנה. הסלולרי בצד, האוכל על השולחן והחיוך יוצא - אז מה זה בעצם 'פוטלק'? משה מחלב וערן פולצ'ק מסבירים:

משה מחלב וערן פולצ'ק - ה'פוטלק' חוגג שנה/משה מחלב וערן פולצ'ק - ה'פוטלק' חוגג שנה

זה התחיל בארוחת ערב שישי בבית של משה מחלב וערן פולצ'ק. כמה חברים קרובים, כל אחד הביא מנה, וכך נוצרה אלטרנטיבה חברתית לערב שישי. בהתחלה הגיעו החברים של הזוג, אך לאט לאט התפשטה השמועה, והיום שנה אחרי, משה וערן חוגגים עם 130 חברים, ולא רק מישראל (ד"ש למניו-יורק, ברלין וספרד).

המטרה באירוע ה'פוטלק' עבור המארגנים היא ברורה: ליצור כמה שיותר הזדמנויות להיכרות של חברים חדשים. מניחים את הסלולרי בצד ומייצרים נטוורקינג לכל מטרה. "רצינו לייצר מרחב שיאפשר את ההיכרות הזו", אומר מחלב. "ואכן באירועי הפוטלק אנחנו מייצרים תהליך ש'שובר את הקרח' ויוצר היכרות בלי המבוכה".

"למעשה יש לך הזדמנות אמיתית לפתוח בשיחה עם מישהו שאתה לא מכיר, וכבר נוצרו פה לא מעט חברויות וגם כמה זוגות", מוסיף פולצ'ק. תוך זמן קצר ביקש כל חבר להביא איתו עוד חבר ל'פוטלק', ולאחרונה הם ציינו שנה של ארוחות שישי, באירוע אליו הגיעו כ-100 איש, מה שאיצלץ את משה וערן להגביל את כמות האנשים המגיעים לכל מפגש.

"הבנו שכדי לאפשר תהליך כניסה נעים, כל אורח חדש בארוחה חייב שיהיה לו ליווי", אומר ערן. "קשה לי לדמיין את עצמי מגיע לבד לאולם עם 130 איש שאני לא מכיר, ומצליח בכלל לדבר עם מישהו" - "גילינו כמה זה קריטי להשתלבות טובה ונעימה של חברים חדשים", הוסיף משה.

מפגש "פוטלק". ליאור נאור, מערכת וואלה!
"אני שמח לראות אנשים מכירים, מדברים ויוצרים אינטראקציה". צילום: ליאור נאור/מערכת וואלה!, ליאור נאור

"יצירה של מרחב בטוח היה אחד האתגרים במהלך הערב", הוסיף ערן "הנושא הזה לא מדובר מספיק בשיח הקהילתי ואנחנו רואים מחויבות להעלות אותו. בתחילת כל ערב, אנחנו מזכירים לקהל שיש לנו אפס סבלנות לנושא. לפעמים זה נשמע טרחני, אבל יש קו דק בין הבעת חיבה לבין הטרדה, והנושא נמצא כל הזמן במודעות שלנו".

אילו תוכניות יש לכם לעתיד?

ערן: "עשינו התקדמות גדולה בשנה, אבל זו רק ההתחלה. בקרוב אנחנו מתכננים טיול לקבוצה, ומספר שיתופי פעולה מעניינים" - "הסיסמה שמובילה אותנו היא Socialize Yourself", משה מוסיף. "בעידן הדיגיטלי הבנו שהבדידות והקושי ביצירת תקשורת הן בעיות עיקריות, ואנחנו שמחים לייצר קהילה שנותנת לזה פתרון. מלבד הפעילויות שמאורגנות לקבוצה, אנחנו גם חושבים להתחיל להתנדב יחד, וזה יהיה במסגרת האירועים הקטנים שיהיו מצומצמים יותר להיכרות עמוקה יותר בין המשתתפים".

"אנחנו שמחים לראות אנשים יוצרים אינטראקציה אחד עם השני, מדברים ומכירים. אנחנו מקבלים הרבה תגובות וזה משמח ממש", מספר ערן. "כיף לקבל תגובות האלה, במיוחד מכיוון שההשקעה בפוטלק היא אדירה. יש פה הרבה עבודה מאחורי הקלעים", מוסיף משה. אבל אנחנו אף פעם לא לבד, תמיד יש חברים שעוזרים לנו, מסדרים איתנו - וזו אחלה הזדמנות לתת להם חיבוק ולהגיד תודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully