וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחידה לקידום פעילות להט"בית תוקם בהסתדרות הציונית

ההסתדרות הציונית העולמית הוקמה בשנת 1897, והיא מהווה ארגון גג, המאחד את פעילותם של כל הגופים הציוניים בעולם. לאחרונה הוחלט בו על הקמת יחידה מיוחדת, לקידום פעילות הארגון בקהילה הלהט"בית. "נעשה ככל שביכולתנו לחזק ולקדם את העשייה הציונית בנושאים הללו"

סיכת ההסתדרות הציונית העולמית למען הקהילה הלהט"בית. דור זביקלסקי, אתר רשמי
סיכה גאה - ההסתדרות הציונית העולמית. צילום: דור זביקלסקי/אתר רשמי, דור זביקלסקי

הוועד הפועל הציוני בהסתדרות הציונית העולמית (המוסד העליון של ההסתדרות הציונית העולמית) קיבל לראשונה החלטה היסטורית על הקמת יחידה מיוחדת לקידום פעילות הארגון בקהילה הלהט"בית.

בהחלטה נכתב כי הואיל ובלב הארגון עומדים ערכי שיוויון צדק ודמוקרטיה וכן ערכי מגילת העצמאות הקוראת לקיום שיוויון חברתי לכל אזרחיה ללא הבדל דת גזע או מין, החליט הוועד הפועל על הקמת יחידה מיוחדת לקידום פעילות להט"בית בהסתדרות הציונית העולמית.

את הצעות ההחלטה יזמו דריו טייטלבאום, חבר ההנהלה הציונית יחד עם דרור מורג - ראש המחלקה למפעלים ציוניים ונציג מרצ העולמית בארגון - שמפעיל בין השאר תכניות מנהיגות לצעירים בקהילה האתיופית: "זוהי שעה היסטורית לארגון שמכיר בצורך לחזק את הקהילה הלהט"בית בישראל.

הקהילה סובלת מאי שיוויון ואפליה ודורשת הכרה. אנחנו נעשה ככל שביכולתנו לחזק ולקדם את העשייה הציונית בנושאים הללו מתוך השאיפה שלנו ליצור את חברת המופת עליה חלם הרצל. חברה בה שיוויון זכויות מלא לכל אזרחיה, הזדמנויות שוות וצדק לכל."

דרור מורג - ראש המחלקה למפעלים ציוניים. יח"צ,
דרור מורג - ראש המחלקה למפעלים ציוניים. צילום: יח"צ/יח"צ

ועד הפועל הציוני הוא האסיפה הכללית של ההסתדרות הציונית העולמית המורכב מ-171 חברים, יהודים מכל העולם ומכל הזרמים והאירגונים, והנו גוף שמייצג את כל העולם הציוני בעולם ובין חבריו נמנים: דרור מורג, ראש המחלקה למפעלים ציוניים, מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל ד"ר עו"ד יזהר הס, הרב גלעד קריב מנכ"ל התנועה הרפורמית ועוד אנשים מכובדים מהארגונים הדסה, מרצ, העבודה, אמונה, הליכוד העולמי, המזרחי, וכו'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully