וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגנדה: קבוצת להט"בים נעצרה והוכתה

בצל משבר הקורונה, קבוצה של 19 להט"בים נלקחה ממקלט למחוסרי דיור והוכנסה למעצר. זאת לטענת השלטונות על מנת לסייע בבלימת התפשטות הקורונה. בסרטון שהופץ נראים הצעירים כשהם קשורים, וראש העיר מכה בהם במקל.

רשת Sky News פרסמה סרטון, בו נראים 19 מחוסרי דיור להט"בים נלקחים למעצר, תוך שהם קשורים ומוכים. האירוע התרחש באוגנדה, ובמהלכו הובלה הקבוצה ברחובות העיר. באו"ם הביעו בדאגה וחוששים כי מדינות רבות אישר אינן מקבלות להט"בים ינצלו את משבר הקורונה, כדי לפעול נגד חברי הקהילה למדר אותם.

"זה לא פשע להיות הומלס ולחיות בבית מחסה", אומרת מאוסי סגון, מנהלת החטיבה האפריקאית בארגון 'משמר זכויות האדם. "מעצר של שוהים בבתי מחסה, תחת האשמות בהפצת נגיף הקורונה, אינו רק שרירותי ומתעלל, אלא גם נוגד את בריאות הציבור, עת שמתבצעת כליאה בבתי כלא צפופים".

בהמשך הסרטון ניתן לראות את ראש עירית אוגנדה מכה את צעירים להט"בים במקל, בזמן שאלה יושבים על האדמה בכניסה לבית המחסה. בארגון 'משמר זכויות האדם'מרים מודאגים במיוחד ממצבם הבריאותי של העצורים, זאת היות ושלושה מהם, ככל הנראה, חיים עם HIV, אך לא ידוע האם הם זוכים לטיפול התרופתי הראוי.

בשנה החולפת החלה אוגנדה לקדם עונש מוות לחברי הקהילה הגאה, בטענה שהדבר לא טבעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully