וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדד העירוני הגאה: זו העיר הכי גיי-פרנדלי

האגודה למען הלהט"ב בישראל פרסמה הבוקר את "המדד העירוני הגאה", המודד את יחסן של רשויות מקומיות נבחרות לקהילת הלהט"ב. אז מי במקום הראשון, מי במקום האחרון ואיפה העיר שלכם בדירוג?

חשיפת המדד העירוני הגאה 2020 בבית הנשיא.. איתי פנקס ארד, צילום מסך
חשיפת המדד העירוני הגאה 2020 בבית הנשיא. צילום: באדיבות איתי פנקס ארד/צילום מסך, איתי פנקס ארד

המדד בוחן את יחסן של כ-30 רשויות מקומיות, מתוך 255 רשויות ברחבי הארץ, לקהילת הלהט"ב ב-5 תחומים: תשתית, תרבות, נראות ותחושת בטחון, חינוך ורווחה. השנה בחרו ב'אגודה' רשויות שמקדמות עשייה לקהילה הגאה ומלוות ע"י האגודה, והבוקר הוצגו תוצאות המדד לנשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, בהשתתפות נציגי.ות רשויות מקומיות ונציגי הקהילה הגאה במעמד חגיגי ומרגש.

בשנים האחרונות הוכח עד כמה גדולה השפעתן של הרשויות המקומיות בכל הנוגע לעיצוב חייהם.ן של אזרחים.ות בתחומן. מטרת המדד היא לעודד עשייה לשיפור איכות החיים ללהט"ב במרחב העירוני ולספק מרחב בטוח לכל חבר וחברה בקהילה הגאה במקום מגוריהם.ן. האגודה גאה ללוות לאורך השנים רשויות מקומיות והתארגנויות גאות ברחבי הארץ.


במקום הראשון אין הפתעות, תל אביב היא העיר המקדמת ביותר זכויות להט"ב. איפה העיר שלכם? רוצים לדעת כמה הרשות המקומית שלך גאה? התוצאות המלאות- כאן -

המדד העירוני הגאה 2020. צילום מסך, צילום מסך
המדד העירוני הגאה 2020. קרדיט: צילום מסך/צילום מסך, צילום מסך

איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ומחזיק תיק הלהט"ב:
"אני גאה לקבל היום, בשם ראש העירייה רון חולדאי ובשם העיר תל אביב-יפו את ההכרה הרשמית בכך שהעיר שלנו מצליחה להעניק לתושביה הלהט"בים את הסביבה המקבלת והאיכותית ביותר בישראל.

תל אביב-יפו זכתה לפרסים לשבחים רבים על היותה יעד תיירות מועדף ע"י להט"בים מכל העולם אבל לנו חשובים לפני הכל תושבות ותושבי העיר מהקהילה הגאה ועיקר גאוותנו על מגוון השירותים וההשקעה ברווחה, תרבות ובעיקר בבניית מוסדות עירוניים לטובת הקהילה. לצד זאת, אנחנו מברכים את הערים הנוספות שעשו קפיצה גדולה קדימה ומודים לראשיהן על פועלם לטובת הלהט"ב בישוביהם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully