וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק במדד העירוני הגאה: רמת-גן

עיריית רמת-גן זכתה לאות מנשיא המדינה בתור אחת מחמשת הערים המובילות בשמירה על זכויות הקהילה הגאה

המדד העירוני הגאה - רמת גן במקום החמישי. דוברות בית הנשיא, צילום מסך
המדד העירוני הגאה - רמת גן במקום החמישי. קרדיט: דוברות בית הנשיא/צילום מסך, דוברות בית הנשיא

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן זכה, יחד עם עוד 5 רשויות נוספות, לאות של כבוד מנשיא המדינה על תרומתו למען השמירה על זכויותיהם של הקהילה הלהט"בית בעיר. אל רה"ע התלווה ישראל זרי, מחזיק תיק קידום הקהילה הגאה, שאמון על קידום זכויות הקהילה הלהט"בית בעיר.

עיריית רמת-גן נמצאה כאחת הערים המובילות בתחום הנראות והביטחון עבור הקהילה הלהט"בית ומוקמה במקום הרביעי הכולל בין הרשויות המקומיות ב'מדד העירוני הגאה' שהגישה היום האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה. המדדים העירוניים כללו בחינה של קידום זכויות להט"ב בתחום החינוך, הרווחה, התרבות , הביטחון ונראות בעיר.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "רמת גן זינקה מתהום חשוכה ביחס לקהילה הלהט"בית, הישר אל המקום ה-4 במדד העירוני הגאה שהושק היום בבית הנשיא. לבקשת כבוד הנשיא אמרתי "כמה" מילים. יותר מדברי הדהדו דברי כבוד הנשיא בתמיכה חמה בקהילה. כבוד הנשיא אמר שיש להוציא את המושג "טיפולי המרה" מהלקסיקון הישראלי, שכן הלהט"בים הם 10% מכל חברה, והם אנשים בריאים, שאינם זקוקים לשום מרפא וכולנו אוהבים ומעריכים אותם".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: "השלטון המקומי בישראל הוא מקור גדול לאופטימיות. ברשויות רבות מכהנות קואליציות הנשענות על שיתופי פעולה בין השבטים והמגזרים השונים המרכיבים את החברה הישראלית: חילונים לצד דתיים וחרדים, יהודים לצד ערבים. ראשי הרשויות הנמצאים כאן איתנו, מציינים שני הישגים עיקריים: ההישג הראשון הוא הציון הגבוה שקיבלו במדד העירוני הגאה, המעיד על עשייתם המשמעותית לטובת שיפור רווחת תושביהם מקרב קהילת הלהט"ב.

ההישג השני, והחשוב לא פחות - הוא שעשייה זו נעשתה במסגרת קואליציונית רחבה. לעתים תוך הסכמה שבשתיקה, לעתים תוך פשרה עמוקה - ודווקא זהו ההישג הכביר. פשרות והסכמות - הן הדרך היחידה בה חברה בעלת שסעים עמוקים ומחלוקות תהומיות תוכל לשמור על לכידותה הפנימית. ובישראל - יש לנו לא מעט שסעים ומחלוקות. תודה רבה לאגודה למען הלהט"ב על השקת המדד הזה ותודה לכם - ראשי הרשויות על עשייתכם המובילה."

במפגש חגיגי שנערך בבית הנשיא בירושלים, הוענק לראש עיריית רמת-גן אות הערכה מנשיא המדינה ראובן ריבלין על פעילותו למען קידום זכויות הקהילה הלהט"בית בעיר רמת-גן, יחד עם נציגים מהערים ראשל"צ, גבעתיים, קריית ביאליק, רמת השרון ותל אביב. עיריית רמת-גן נמצאה כאחת הערים המובילות בתחום הנראות והביטחון עבור הקהילה הלהט"בית ומוקמה במקום הרביעי הכולל בין הרשויות המקומיות ב'מדד העירוני הגאה' שהגישה היום האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה.

ספסל גאווה ברמת גן. עיריית רמת גן,
ספסל גאווה ברמת גן. קרדיט: עיריית רמת גן/עיריית רמת גן

המדד שהוגש בפתח חודש הגאווה, בדק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות המקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. 29 ערים ורשויות מקומיות שמקדמות עשייה למען להט"ב ומלוות על ידי האגודה, נמדדו על סמך עשרות שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתית, נראות ובטחון ותרבות. מטרת הפרויקט הינה לחזק את שיתוף הפעולה מול הרשויות המקומיות להם השפעה ישירה על חייהם של חברי הקהילה הגאה. בין היתר, נבדק האם העירייה ביצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור משפחות להט"ביות, האם קיים מענה טיפולי עבור להט"ב והאם עירייה תמכה או סירבה לתמוך באירוע הגאווה.

המחלקה לקידום זכיותיהם של הקהילה הגאה בעיר, שמקודמת תחת מחזיק תיק קידום הקהילה הגאה, הנוער והבורסה ישראל זרי, מבצעת פעילות ענפה למען קידום זכויות קהילת הלהט"ב בתחום הרווחה ובחינוך ואף תלתה בשנה החולפת למעלה מ-100 דגלי גאווה, צבעה ספסלים ותמרורים בצבעי הגאווה והניפה את דגל הגאווה על תורן בניין העירייה, לקראת שבוע הגאווה בעיר. בין הממצאים: בוצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור קהילת הלהט"ב ומשפחות גאות. השתתפה במימון אירוע הגאווה בעיר ובו נכח גורם בכיר מטעמה. בנוסף, בעיר קיימת קבוצה פעילה של ארגון הנוער הגאה תמיכה של העירייה.

בתחום החינוך עיריית רמת-גן סייעה כלכלית לפעילות קבוצה של ארגון איג"י בעיר, קיום הכשרות צוותי חינוך בנושא להט"ב והעברה של סדנאות לתלמידי בתי הספר בנושא זכויות להט"ב והיכרות עם הקהילה הגאה. עיריית רמת-גן עשתה צעד משמעותי בנושא קידום זכויות הורים בקהילה הלהט"בית כאשר ביוזמת מחזיק התיק לקידום הקהילה הגאה, ישראל זרי, לראשונה ברמת-גן שונו טפסי הרישום במוסדות החינוך בעיר רמת-גן כך תהיה הכרה בתושבי העיר המוגדרים כ-'הורים חד מיניים' בטפסי הרישום בבתי הספר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
המדד העירוני הגאה. המדד העירוני הגאה, עיבוד תמונה
המדד העירוני הגאה/עיבוד תמונה, המדד העירוני הגאה

בתחום הרווחה, עיריית רמת-גן מעסיקה עו"ס פעיל באגף לשירותים חברתיים שאחראי על נושא הקהילה הגאה בעיר וכוללים גם שירותים עבור הקהילה הטרנסית: ליווי מול הוצאת צו הגנה, שיחות, מיצוי זכויות, סיוע בשכר דירה, קשר עם הפסיכיאטר, קשר עם בעלי דירה, תלושים לחג, טיפול רגשי, חבילות מזון, ליווי בועדה בתהליך של שינוי מגדרי, עזרה במיצוי זכויות וליווי רגשי.

במסגרת יום המאבק נגד להט"בפוביה, נערכו פאנלים בבתי הספר, הסברה ברשתות החברתיות ושילוט ברחבי העיר. יום המאבק נחתם במיצג הסברה בפארק הלאומי ברמת-גן. כל הפארק נשטף בתאורה, הבית באגם נצבע בצבעי הגאווה ועל חלונות האגם הוקרן המסר.

בשנה שעברה התקיים לראשונה בעיר מצעד גאווה במתחם הבורסה בהשתתפות אלפים מתושבי העיר שלקחו חלק במסיבת ענק תחת הכותרת 'גאה להיות רמת-גני'. בימים אלו רמת-גן נערכת לקראת אירועי הגאווה שייערכו במתכונת מצומצמת בעקבות משבר הקורונה.

מחזיק תיק קידום הקהילה הגאה, הנוער והבורסה, ישראל זרי: " אי אפשר לקחת כמובן מאליו את מיקומה של רמת גן במדד הגאווה העירוני. רמת גן הייתה נחשבת לאחת הערים הקשות בנושא הקהילה הגאה, וזו זכות גדולה לדעת שהעבודה שעשינו בשנים האחרונות בעיר מניבה פירות. אם גדל פה אפילו רק נער אחד שמרגיש היום יותר שייך בעקבות המהלכים החשובים שנעשו בעירייה זה שווה הכל"
סמנכ"לית האגודה למען הלהט"ב, רוני אוסטרר: "כל עיר צריכה לתת ביטוי לאופי התושבים והתושבים שנמצאים במרחב העירוני שלה ואנחנו שמחים לראות את העשייה הנרחבת לטובת חברי וחברות הקהילה בערים השונות.

תוצאות המדד שמוכיחות את כוחה הארצי של הקהילה הגאה בישראל, הן פרי יצירתן של התארגנויות גאות בכל הארץ שאנו מלווים בשיתוף פעולה מקיף עם העיריות והרשויות המקומיות. בעידן שבו להט"בים מכל רחבי הארץ עדיין חווים להט"בופוביה, שנאה ואפליה רק בשל נטייתם המינית וזהותם המגדרית, עלינו לוודא שאור הגאווה והסובלנות יגיע לכל מקום ולכל מגזר. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה ההדוק עם הערים והרשויות המקומיות שקידמו את צרכי הקהילה הגאה ומודיעים שנמשיך להשמיע את קולנו בכל מקום בגאווה עד לשוויון זכויות מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully