וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הפצוע הקשה ביותר מהברנוער: "נשא בגופו את הכדור עד יומו האחרון"

חן לנגר היה מדריך בבר נוער בזמן הפיגוע ונותר נכה עד מותו כתוצאה מהערב ההוא. למרות זאת, נשאר פעיל בולט בקהילה הגאה בישראל. "קולם של נפגעי הבר נוער"

צילום: אבי כהן

(בווידאו: עו"ד ענת גינזבורג המייצגת את משפחות הקורבנות בבר נוער, 2017)

חן לנגר, הפצוע הקשה ביותר בפיגוע בבר נוער שאירע בשנת 2009 בתל אביב, מת היום (שלישי), כמעט 11 שנים לאחר אותו הערב. הוא היה פעיל מוכר בקהילת הלהט"ב וכיהן בשורת תפקידים ציבוריים בכמה ארגונים, בהם דובר האגודה למען הלהט"ב וחבר בוועד המנהל שלה.

לנגר, שהיה מדריך בבר נוער, נפצע קשה בפיגוע ונותר נכה לכל החיים. הוא לא נתן לערב ההוא לעצור את פעילותו הציבורית, והיה פעיל בולט בקהילה הגאה. באגודה למען הלהט"ב ביכו את מותו. "האגודה למען הלהט"ב כואבת את לכתו של חן לנגר ז"ל ומשתתפת בצערה העמוק של המשפחה", נמסר.

באגודה אמרו כי "חן, שהיה מדריך בבר נוער, נמנה על פצועי פיגוע הירי ופשע השנאה במועדון הברנוער בשנת 2009. הוא נשא על גופו את כדור האקדח של המרצח עד יומו האחרון".

חן לנגר, נפצע בפיגוע בבר נוער. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"השמיע את קולם של נפגעי הבר נוער". לנגר/צילום מסך, מתוך פייסבוק

הוא כיהן בין היתר כחבר הוועד המנהל של האגודה וכדוברה. "הוא התנדב בשורה ארוכה של ארגונים ופעילויות והשמיע את קולם של נפגעי הבר נוער וזעקתם המתמשכת לצדק וגילוי מבצע הפשע הנורא. פועלו ומחויבותו העמוקה לזכויות הקהילה הגאה מהווים השראה עבור כולנו", נכתב בהודעה.

פיגוע הירי בבר נוער אירע במוצאי שבת, ה-1 באוגוסט 2009 במועדון הנוער של הקהילה הלהט"בית ברחוב נחמני בתל אביב, בעת פעילות שגרתית של חניכי תנועת הנוער איגי. באירוע נרצחו מדריך הנוער ניר כץ והנערה ליז טרובישי. 11 בני אדם נוספים נפצעו, חלקם באורח קשה.

עוד בוואלה!

"אנחנו עדיין כאן": בני נוער מהקהילה הגאה מחו נגד האלימות

לכתבה המלאה

לאחר כמה שנים בהן המשטרה לא הצליחה למצוא קצה חוט שעשוי להוביל להרוצח, חלה התפתחות משמעותית בפרשה בפברואר 2013, כאשר העבריין זוהר חנקשייב יצר קשר עם החוקרים, מסר להם מידע שלפיו הוא יודע מי עומד מאחורי הרצח וביקש הגנה של עד מדינה בשל חלקו לכאורה ברצח.

הוא מסר את שמו של חגי פליסיאן בתור הרוצח, צעיר מבני ברק שהיה מוכר לשוטרי מרחב דן מתחום הפשיעה המקומית, אך לאחר הגשת כתב האישום התברר כי חנקשייב הוליך שולל את החוקרים, המדינה חזרה בה מכתב האישום ופליסיאן זוכה. הרוצח האמיתי טרם נמצא עד היום.

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, ביקש להשתתף בצערה של משפחתו של לנגר, ואמר כי "מותו של חן לנגר הוא טרגדיה כפולה קשה ביותר. חן היה סמל להתנדבות ונתינה עבור הקהילה הגאה כולה ושילם מחיר כבד על ההומופוביה הרצחנית בפציעתו בפשע השנאה בבר נוער. נמשיך לצעוד בדרכו של חן לנגר".

(עדכון ראשון: 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully