וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרימים והפעילים: דירוג הלהט"בים המשפיעים ברשת

לרגל חודש הגאווה יצאנו לבדוק, יחד עם חברת המשפיענים The Leaders, מי הם הלהט"בים המובילים ברשתות החברתיות ועד כמה הם ממנפים את החשיפה לקידום המאבק של הקהילה הגאה. אז מי ראשון ומי "טעון שיפור"?

חשיפה גאה. ShutterStock, ShutterStock
מי החמישייה המנצלת את החשיפה לקידום הקהילה? צילום ShutterStock/ShutterStock, ShutterStock

חברת המשפיענים The Leaders של אפרת סלע-איתמר, שלחו לנו את הדירוג המלא (כן, הוא פה למטה), אבל אנחנו נתמקד בחמישייה הגדולה זה כבר לא סוד שהאינסטגראם בפרט, והרשתות החברתיות בכלל, הפכו לשופר בעבור ארגונים, חברות ומעל הכל אנשים פרטיים (בהם המון פעמים חברות ומותגים עושים שימוש כדי להעביר מסרים).

הגולשים מחפשים מישהו שירגש אותם ושיספק להם המלצה או דעה כנה ואמיתית וכאן נכנסים לתמונה מובילי הדעה, הגולשים החזקים ברשתות החברתיות.

אז ייצוג מכובד לקהילה הלהט"בית בהחלט יש, אבל כמה מהם עושים שימוש בכדי לקדם אג'נדות חברתיות ופוליטיות? שאלה מעניינת יותר. יחד עם חברת The Leaders של אפרת סלע-איתמר, ניטרנו את החשבונות המובילים ביותר וניתחנו את המקומות הראשונים במטרה לגלות עד כמה הפרופילים שלהם הם פרו-להט"בים. הרשימה המלאה למטה, והנה ה-TOP 5:
.

במקום הראשון, האיש וה'קשת' וחברת הביטוח... והמשקפיים ו"להיות איתה" (רק בלי עונה שלישית) - אסי עזר. אין ספק, כי אסי הוא אחד הגיי אייקון המובילים ישראל, ובוא בהחלט חולק לנו גם כבוד בעולם. בהזדמנויות שונות, בשידורים חיים, בראיונות ואירוחים - אסי לא חוסך את דעתו.

ועל אף, שרבים ייטענו, כי הוא הגיי מחמד של הפריים טיים, הוא בהחלט יודע להעביר את המסרים והאג'נדות של הקהילה ולנופף בהם בגאון. מאז תחילת השנה, ולאחר רענון חשבון האינסטגראם שלו, אסי אמנם לא העלה שום פוסט המתייחס ישירות לנושא קידום הקהילה וצרכיה, אך אי אפשר להתעלם מהפיד הלהט"בי, שעושה עבודה טובה למען הקהילה לא פחות. למעלה מכ-80% מהפוסטים של אסי, הם לצד בן זוגו אלברט (שתופס במצעד שלנו את המקום הרביעי). מתנשקים, מתחבקים, מתחתנים וסתם מתרגלים יום-יום: את כל אלו אסי מציג לקהל העוקבים שלו שההומאיות שלו מובנת מאליה, וגם אם ינטשו 600 עוקבים בעקבות תמונה שלו מתנשק עם אלברט-הוא לגמרי קול עם זה.

את המקום השני, והמכובד בהחלט תופס צבע הבלונד האגדי, כלומר מעצב השיער העל-חלל מיקי בוגנים. במבט חטוף בעמוד של מיקי תמצאו הרבה צהוב, אבל הרבה. בל אגם, אילנית לוי, אלה איילון, עומר נודלמן ושלל מחומצנות מעטרות את הדף של בוגנים עם עבודות האיפור שיער המהממות.

לצד אלו, מיקי משלב תמונות שלו ומציג לנו קוויריות מהי ואיך בדיוק היא צריכה להיראות. אליה וקוץ בה: אין שום פוסט שמתייחס לקידום הקהילה, הצרכים שלה או לכל זעקה פוליטית-חברתית אחרת באופן מובהק. עם למעלה מ400 אלף עוקבים אנחנו קוראות-מיקי תעשה לנו פוסט!

מיקי בוגנים. ניר פקין
מיקי בוגנים. צילום: ניר פקין/ניר פקין

במקום השלישי, כוכב הילדים והנוער דניאל מורשת. לפני כשנתיים, החליט להצטרף למחאה נגד איסור אימוץ בקרב זוגות חד מיניים ועל הדרך חשף את האמת שלו ויוצא מהארון בפוסט אמיץ ומרגש.

בשנת 2020 לעומת זאת, מורשת לא הקדיש אף פוסט הקשור לקהילה ולקידום המעמד שלה בקרב קהל העוקבים שלו, אשר גדוש במאות אלפי בני נוער וילדים. דניאל הוא בהחלט דמות מפתח מרכזית ברשתות החברתיות, בכל הקשור לקהילת הלהט"ב וחינוך לנראות שלה אצל ילדים ונוער. אז דניאל, תן את השני סנט שלך לבני הנוער? חודש הגאווה זה בדיוק הזמן!

דניאל מורשת. ניר פקין
דניאל מורשת. צילום ניר פקין/ניר פקין

במקום הרביעי, הצלע השני של המקום הראשון-אלברט אסקולה. אלברט, ברצונו, או בעל כורחו, נחשף לקהל העוקבים ברשת אינספור פעמים בחשבון האינסטגראם של בן הזוג שלו אסי, והוא הפך לכוכב רשת, עוד לפני שצבר רפרטואר עוקבים רשמי משלו.

עם ניחוח ספרדי הייחודי לו, לצד עברית קלוקלת וחיננית, אלברט מציג לנו בעמוד שלו זוגיות הומואית אוהבת ומצחיקה. אמנם אלברט לא ייחס שום פוסט השנה לקידום הקהילה עם שיח פוליטי או חברתי, אבל היי! הוא רק לא מזמן הפך לאזרח באופן רשמי, תנו לו צ'אנס...

סוגר את החמישייה המובילה, הראל סקעת. עצרו הכל והביטו בארי-תוצר קסום של אהבה ומשפחה בין שני גברים, שאנחנו זוכים להיחשף לו בשלל וריאציות ממיסות בעמוד של סקעת.

בדומה לאקס אסי ולבן זוגו אלברט, מתחילת השנה הראל נותן לנו הצצה אותנטית ומרשת למשפחה האישית (והלהט"בית) שלו. לא קיים פוסט ספיציפי המביע עמדה או אג'נדה, למעט הזמנתו לצפות הסדרה "המהפכה הגאה" של גל אוחובסקי בערוץ כאן11. אולי כי משפחתו של סקעת הפכה לפוליטית באופן רשמי ועושה את העבודה מבפנים או שאולי הרגל ירדה מהגז, אבל הראל, אנחנו צמאים לשמוע מה יש לך לומר!

בבחינה של חמשת המקומות הראשונים, ניתן להבחין שהמשפיענים מקהילת הלהט"ב, אכן מעוררים באאזז ענקי ברשת ויש להם כוח השפעה עצום. המשפיענים המובילים, לא הביעו עמדה או ניצלו באופן ברור את הפלטפורמה כדי לקדם את הזכויות והנראות של הקהילה שלהם, אמנם, רובם, כן נותנים לנו הצצה ונראות למשפחתיות הלה"טבית שלהם ושהדבר, הוא לגמרי בחזקת "נורמלי", ואולי זו הדרך המקרבת יותר לכל אלו שעדיין לא מבינים זאת..

אפרת סלע איתמר, מנכלית The Leaders הוסיפה בעניין: "המערכת שלנו The Leaders Discovery יודעת לאתר באמצעות האשטגים - אושיות רשת מקשת רחבה של עולמות תוכן ותחומי עניין. ב-The Leaders רשומים במערכת מעל 100 אלף ישראלים, וחלק מהאושיות המוצלחות איתם אנו עובדים הם פעילי הלהט"בים בישראל.

מבחינתנו קהילה זו מובילה חדשנות, יצירתיות, ותעוזה - כל הפרמטרים שמביאים להצלחת מהלכי תוכן ודיגיטל.לכן The Leaders חורטת על דגלה ומברכת את פעילי קהילת הלהט"בים המצטרפים לשירותיה."

משפיעני רשת גאים. ShutterStock, ShutterStock
משפיעני רשת גאים/ShutterStock, ShutterStock

הדירוג המלא:

1.אסי עזר - 947K
2.מיקי בוגנים- 435K
3.דניאל מורשת- 202K
4.אלברט אסקולה 138K
5.הראל סקעת- 135K
6.ינאי פרישר גוטמן 129K
7.תאלין אבו חנא- 124K
8.טום באום 120K
9.עברי לידר 119K
10.עידו גרינברג מיסמס- 110K
11.שני גולדשטיין 95.3K
12.מושיק גאלמין- 78.6K
13.ג'וי ריגר 65K
14.רן דנקר 64.8K
15.נדב בורנשטיין 63.3K
16.ידידיה אביטן- 61.3K
17.רומי אברג'ל- 60K
18.סתיו סטרשקו 59.3K
19.בל אגם- 52.8K
20.עידן רול 43K
21.עופר ניסים 37.4K
22.עדי כרמלי- 29.9K
23.אורנה בנאי 28.2K
24.דנה אינטרנשיונל- 21.7K
25.דלית רצ'שטר 19.4K

*נתונים נכון ל17/6/20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully