וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המדינה משנה גישה?

עו"ד רונן דליהו

21.6.2020 / 13:21

בית המשפט העליו פסק כי יהיה ניתן להגיש בקשה לצו הורות, כ-60 יום לפני המועד המשוער של הלידה, ולא בתוך 90 ימים ממועד הלידה. מה משמעות הדבר? עו"ד רונן דליהו מסביר

סוגייות גאווה בבית המשפט. ShutterStock, ShutterStock
תקדים חשוב לקהילה הגאה. צילום: ShutterStock/ShutterStock, ShutterStock

עו"ד ד"ר רונן דליהו, מומחה בדיני משפחה: "עד לאחרונה זוגות חד מיניים אשר רצו שיכירו בהם כהורים לילדים בין אם באמצעות פונדקאות ובין אם באמצעות הפריה חוץ גופית או בכל דרך אחרת, נדרשו להגיש את הבקשה לצו הורות פסיקתי בתוך 90 ימים ממועד הלידה, ואז, ורק אז, היה ניתן להחיל את צו ההורות רטרואקטיבית.

החלטת בימה"ש העליון מציגה בצורה נפלאה את ההתפתחות הפסיקתית של בתי המשפט בישראל בנושא זה ואת הבנת הצורך של האוכלוסייה.

בהחלטתו של ביהמ"ש העליון נקבע כי הוא מבין את הצורך בשינוי תפיסתי וזאת לאור ה"מפגש בין הטכנולוגיה החדשה לבין מוסדות משפטיים ותיקים, המושרשים היטב בתרבות ובשיטה המשפטית הישראלית". דהיינו, עולם המשפט צריך לנוע עקב בצד אגודל עם הטכנולוגיה המשתנה והמתפתחת.
משמעות הדברים הינם כי ביהמ"ש נתן תוקף של החלטה להמלצת היועמ"ש בכך שניתן להגיש את הבקשה לצו הורות כ-60 יום לפני המועד המשוער של הלידה, על מנת לאפשר בדיקה מוקדמת של הנתונים הרלוונטיים.


זאת ועוד, מוסיף ביהמ"ש, כי שינוי לא ניתן לעשות בין לילה, וישנו צורך בהתאמותיו בצורה הרמטית לאור הנסיבות ולאור החוק והפסיקה. התקדמות זו של ביהמ"ש מהווה נקודת אור לזוגות החד מיניים. אומנם, מבוקשם לדון בצו הורות פסיקתי בטרם הולדת העובר טרם הושג, אך ללא ספק החלטת ביהמ"ש מהווה אור גדול, מעין מגדלור להחלטה שתבוא לאחריה, לדעתי, בעוד זמן לא רב.

הכותב הוא עו"ד רונן דליהו, המתמחה בדיני משפחה

עו"ד ד"ר רונן דליהו,. יח"צ, צילום מסך
עו"ד ד"ר רונן דליהו, קרדיט: יח"צ/צילום מסך, יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully