וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריד הפוטלאצ' הראשון בתל אביב

סביר להניח שעוד לא שמעתם על 'יריד פוטלאצ'', וזו ההזדמנות שלכם. החברים בקהילה הזו משתפים פעולה זו עם זה ומפיקים אירועי תרבות ותוכן בבניין שמטרתם, בין היתר שיפור איכות החיים. כל הפרטים על היריד הראשון פה בפנים

יריד קהילת ה' פוטלאצ׳'. טלי וינקלר, עיבוד תמונה
יריד קהילת ה' פוטלאצ׳'. צילום: טלי וינקלר/עיבוד תמונה, טלי וינקלר

ברחוב הקונגרס 9 שבדרום תל אביב, קמה בחודשים האחרונים קהילת דיירים המכנה את עצמה "פוטלאצ'". השם המשונה הושאל מתרבות השיתוף האינדיאנית המבוססת על נתינה וקבלה של ידע, מיומנויות ומשאבים בין שכנים ובשכונה כבר אי אפשר להתעלם מפעילויות הקהילה הצבעוניות.

הקהילה מורכבת מכ-20 דיירים בעלי כישורים מתחומי יצירה שונים, רובם ככולם מרגישים הזדהות עם ערכי הקהילה הגאה, ובראש הבניין מתנוסס דגל גאווה ענק. הקהילה זוכה להדרכתה של חברת השיווק הגאה פיתה-מרקטינג, היזמית של הפרויקט ולתמיכתה של חברת הנדל"ן Ewave Nadlan, המנהלת את הנכס עבור קבוצת רכישה, שבעבר גם שיווקה פרויקט נדל"ן ייחודי לקהילה הגאה ברחוב הגדוד העברי.

השכנים החברים בקהילה משתפים פעולה זו עם זה ומפיקים אירועי תרבות ותוכן בבניין שמטרתם שיפור איכות החיים ויצירת הכנסות אשר יממנו את שכר הדירה, ואף מעבר. כך לדוגמא ביום הזיכרון לחללי צה"ל הפיקו הדיירים טקס אלטרנטיבי שהוצג ממרפסות הבניין לטובת עשרות שכנים במרפסות והמדרכות שממול, בטקס הוקראו טקסטים גאים ונתלה דגל גאווה לצידו של דגל ישראל.

בסוף השבוע הקרוב יארחו השכנים את הקהל הרחב ליריד הפוטלאצ' הראשון בתל אביב.
בימים חמישי עד שבת יתקיימו בבניין מספר אירועים. בקומה השלישית תוצג תערוכה שיתופית של 22 אמנים שהשתלטו על קומת המגורים למשך חודש ימים, בה יצרו עבודות גרפיות, פסלי עץ ועבודות גרפיטי על הקירות.


העבודות יעמדו למכירה בלעדית והכנסות יתחלקו בין האמנים לבין הקהילה. בסיום התערוכה תתקיים מכירה פומבית בה ימכרו פריטים ייחודיים שנתרמו על ידי האמנים לטובת תרומה לעמותות הפועלות בדרום תל אביב, למניעת אלימות נגד נשים, לסיוע למבקשי מקלט ולבית דרור המשמש מקלט לצעירים להט"בים שנפלטו מבתיהם.

קהילת ה' פוטלאצ׳'. טלי וינקלר, צילום מסך
קהילת ה' פוטלאצ׳. צילום: טלי וינקלר/צילום מסך, טלי וינקלר

ביום שישי 26.6 יפתחו דירות המגורים כולן לטובת הB-MARKET הראשון בישראל. האות B מייצגת את המילה building, ומשקפת את הרעיון החדשני שבו בניין המגורים יהפוך לקניון מודרני למשך חמש שעות בלבד. הקהל הרחב יוזמן להסתובב בין חדרי המגורים, להכיר את הדיירים ולהתרשם מהשירותים והמוצרים, כולם פרי ידיהם של הדיירים וחבריהם. הכניסה לקניון תתבצע בקבוצות של עד 3 אנשים, והשהות בכל חדר תוגבל ל-7 דקות, כך שלא יינכחו באותו החדר יותר מ-4 אנשים בו זמנית. לאחר כ-45 דקות יסיימו האורחים את הסיבוב בשוק-הבניין בתחנה המסכמת - הגג הרחב והמעוצב, אותו הסבו הדיירים למתחם טיפוח הגוף והנפש בשם Roofness. בגג יוכלו האורחים לנוח ולעכל את חווית הצרכנות החדשה, להתרשם ואף להשתתף בשיעורי יוגה, פילאטיס והרפייה.

לא זאת בלבד, במהלך סוף השבוע יפעל מועדון החברים החדש שהקימו הדיירים בחצר האחורית, בשם המסקרן "חנייה פרטית". המועדון שהוקם בליווי של ניר נוי, הבעלים של הבר הגאה DTM שפעל בפלורנטין בשנה האחרונה, והפך לאחרונה למותג לילה. במועדון החברים החדש מארחים תושבי השכונה את חבריהם בפינות הישיבה האקלקטיות, לצד מוזיקה עדכנית, אווירה אורבנית מדליקה ושירות מפנק. מועדון החברים איננו מציע מוצרי אלכוהול למכירה, אלא תשלום על החנייה במקום. שעה ראשונה ב-20 ש"ח וכל רבע שעה נוספת ב-5 שקלים בלבד. האורחים מוזמנים להביא משקאות ומזון ולהשתמש בשירותי הקירור, החימום וההגשה של המתחם. אגב, ביום שישי בערב יקיימו הדיירים ארוחת שישי פרטית כמסורת הארוחות אותן הם מקיימים מאז הקמת הקהילה.

לו"ז היריד:
חמישי 18:00-22:00 פתיחת תערוכה והופעת אמן ב"חנייה הפרטית" למוזמנים
שישי 11:00-15:00 ה-Bמרקט הראשון בישראל ופתיחת ה-Roofness
שישי 14:00-19:00 תערוכת האמנות פתוחה לקהל הרחב, דוכנים ובמה פתוחה ב"חנייה הפרטית"
שבת 19:00-21:00 סגירת התערוכה ובסיומה המכירה הפומבית המוקדשת לתרומה לעמותות דרום ת"א
שבת 21:00-23:00 מסיבת סיום הסופ"ש ב"חניייה הפרטית" עם הופעות חיות

את שמות האמנים המשתתפים בתערוכה האמנות תמצאו כאן

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קהילת ה' פוטלאצ׳'. טלי וינקלר, צילום מסך
קהילת ה' פוטלאצ׳. צילום: טלי וינקלר/צילום מסך, טלי וינקלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully