וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו לעשות סקס בעולם המחר

הצגה חדשה בבימוי תמר קינן ובביצוע תלמידי שנה ג' בסטודיו למשחק ניסן נתיב, עוסקת ביחסים, פמיניזם וגאווה ומביאה את סיפורם של 4 צעירים הנפגשים לראשונה עם מניות וכל מה שהיא מביאה איתה.

מתוך ההצגה: סקס בעולם המחר. אורי רובינשטיין,
מתוך "סקס בעולם המחר". צילום: אורי רובינשטיין/אורי רובינשטיין

25 ביוני עד 4 ביולי, סטודיו למשחק ניסן נתיב ת"א
אחרי חודשים מאתגרים סטודיו למשחק ניסן נתיב ת"א פותח את שעריו ומעלה הפקה חדשה "1972|סקס בעולם המחר" ברוח שבוע הגאווה ומאבקים פמיניסטים בין התאריכים 25/6-4/7 בבימוי תמר קינן ובביצוע תלמידי שנה ג' בסטודיו.

ההצגה "1972 - סקס בעולם המחר" עוסקת ביחסים, פמיניזם וגאווה המביאה את סיפורם של 4 צעירים הנפגשים לראשונה עם מניות וכל מה שהיא מביאה איתה. עלילת ההצגה מתקיימת בשנת 1972, אך מעבירה ביקורת על ימינו בשנת 2020 -כשפורנו זמין לכל דורש, נישואים גאים מקבלים תוקף חוקי ביותר ויותר מקומות ותנועת #METOO בכותרות - עד כמה אנחנו באמת פתוחים? עד כמה התקדמנו מאז המהפכה המינית של הסבנטיז? ומה למדנו בכלל ב-50 השנים האחרונות?

תקציר העלילה: השנה היא 1972. זיגי סטארדאסט חורך את מצעדי הפזמונים, כולם לובשים פוליאסטר ושיער ערווה עדיין באופנה. כריסטין עומדת לשכב הלילה בפעם הראשונה עם ריץ', סולן של להקת רוק מקומית. האם זה ימצא חן בעיניה? ומה נכנס לאיפה ולכמה זמן? היא צריכה עזרה. פני נמסה בכל פעם שהמרצה שלה באוניברסיטה, מלמד אותה על תיאוריות פמיניסטיות רדיקליות, אבל האם הרעיונות שלו יתורגמו לפעולה, בחדר השינה ומחוצה לו?

אנה חושבת שטסה היא הבחורה הכי גזעית שהיא אי פעם פגשה, אבל האם הרוח שלה באמת חופשית כמו שהיא נראית? אנטון לוקח בגדים מהארון של אמא שלו ומודד אותם מול המראה, אבל האם יהיה לו אומץ לפתוח את דלת חדרו ולצאת אל העולם בבגדים שמתאימים לו בדיוק? ארבעה סיפורים על מפגשים ראשונים עם מיניות, עקומים ומביכים כמו שרק מפגשים ראשונים יכולים להיות, על רקע תקופה של שחרור מיני ומתירנות.

מתוך ההצגה: סקס בעולם המחר. אורי רובינשטיין,
מתוך "סקס בעולם המחר". צילום: אורי רובינשטיין/אורי רובינשטיין

מאבק הקהילה הגאה - ההצגה מתמקדת בשני סיפורים ומעלה שאלות על אחרות. הראשון הוא רומן לסבי שמתחיל בשנת 1972 בחנות תקליטים, אליו מגיעות שתי נשים חסרות ניסיון שנפגשות בשנית 30 שנה אחרי באירוע מכונן, מצעד הגאווה הראשון בלונדון. השני הוא סיפורו של אנטון, נער צעיר שמעריץ את דיוויד בואי ומעיז לצאת מהארון אך נתקל בשאלות זהות מורכבות. אנטון צריך לבחור בין זהות גברית לנשית שתעניק לו הגדרה בעולם שבחוץ.

תמר קינן - תרגמה וביימה את 1972 | סקס בעולם המחר
"בשנת 72 העולם היה שייך לצעירים, כשהכל מתחיל להיות מותר. לאחר שתי מלחמות עולם, יש דור שלא הולך למלחמה ומתחילה המהפכה של הצעירים. המהפכה של אז מאוד דומה להיום - הכל זמין והמידע חופשי. שנת 72 היא פריזמה שדרכה אנו יכולים להביט על עצמנו היום בשנת 2020, לבדוק ולשאול כמה אנחנו מתקדמים וחכמים היום. היום כל המידע נמצא בידינו ואנחנו לא יודעים כלום, זה מאוד דומה לאותה תקופה. למרות שהמחזה מתרחש בשנת 72, סיפורם של 4 הדמויות מאוד רלוונטי גם להיום - לקהילה הגאה, לפמיניסטיות, למיניות ולפתיחות של היום, תסתכלו עליהם ותראו אותנו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully