וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצ'יינהטאון של טלולה בונט ושרון חזיז

זה בסדר, מותר לכם להיות מופתעים מהחיבור, אבל אסור לכם לפספס את החידוש "צ'יינהטאון", הסינגל הטרי של טלולה בונט ושרון חזיז. אז איך זמרת על ומלכת דראג מתחברים? זה גם מה שאנחנו שאלנו את השתיים

מתחיל בהתחלה - 'צ'יינהטאון' הוא סינגל חדש, פרי שיתוף פעולה בין שרון חזיז (יזראל, השמיים של יוליה, מוזיקה 24) ומלכת הדראג טלולה בונט (פאות קדושות, תיאטרון, טלוויזיה), שמביא את הכישרון הייחודי של כל אחת מהן.

"מרגע שטלולה נחתה בתל אביב, לפני 13 שנים, עקבתי אחר הדמות והתפעלתי מהכישרון והיופי", מסרת חזיז. "נפגשנו באירועים חברתיים רבים וראיתי אותה על הבמה מספר פעמים, בין היתר במופע המצליח "פאות קדושות" בהמשך הכרתי את האיש שמאחורי הדמות - טל קלאי שהוא שחקן מוכשר שעומד מאחורי דמות הדראג האהובה כל-כך. טל הפך במהרה לאחד החברים הקרובים שלי וחולק איתי בית בתאטרון הלאומי "הבימה"

בזמן הקורונה הקשר התהדק עוד יותר. טל/לולית העלתה את הרעיון המדליק הזה לחדש את החידוש שלי לשיר "ציינה טאון" של אמנדה ליר מהאלבום השני שלי. גרסה שחידשנו ב-95 לשיר המקורי מ-1977.

הרעיון אז, ב95, היה של זאב נחמה (אתניקס) שהפיק לי את הדיסק ביחד עם תמיר קליסקי. אני חושבת שזאב ותמיר בזמנו מאוד רצו להבליט את המנעד הנמוך שלי ומשם נולד הרעיון. טלולה היא יזמית ידועה, מלאה ביצירתיות ויודעת להניע. היה תענוג לעבוד איתה על השיר. היא אמנם לא זמרת אבל כשעבדנו באולפן גיליתי שהיא מאוד מוזיקלית, שרה נקי ויפה מאוד ואני נהנית להקשיב לה.

צ'יינהטאון - עטיפת הסינגל. יח"צ,
צ'יינהטאון - עטיפת הסינגל. סריקה./יח"צ

"את שרון אני מאוד אהבתי עוד כילד", מספר קלאי. "בת הקוסם" היתה אחת הקלטות המושמעות ביותר בווקמן שלי. גדלתי, עברתי לתל אביב והכרתי את שרון דרך חברים ומיד היה קליק אבל ממש הפכנו לחברות בשנה האחרונה - שרון התחילה לשחק בהבימה - במחזמר 'מאמאמיה' ונתקלנו במסדרונות (אני משחק כבר חמש שנים בהבימה) וכך החברות התפתחה.

כשהתחיל משבר הקורונה מצאנו עצמנו יותר יותר מדברים בטלפון ... יום אחד שרון צפתה בקליפ הראשון שיצרתי (SUGAR ON MY LIPS) וכתבה לי שהיא ממש אהבה אותו. אז היזמית שבי מיד אמרה לה "שרון - בואי נעשה שיר ביחד ולא סתם שיר - את צ'יינה טאון - שהוא אחד השירים שהכי זכורים לי מ"בת הקוסם"- אלבומה השני שיצא בשנת 95. שרון אמרה "יאללה"- פנינו לחבר טוב שלנו- שי בכר שעובד שנים בתחום המוזיקה והוא מיד רתם לפרוייקט את המפיק המוסיקאלי לירן לירן שושן ותוך שבוע כבר נסענו לירושלים לאולפן של לירן להקליט את השיר.

אני לא מגדירה את עצמי כזמרת - אם כבר אני שחקנית ששרה. בשנתיים האחרונות מצאתי את עצמי יותר ויותר נמשכת ליצירת מוזיקה. זה התחיל עם "SUGAR ON MY LIPS" שיצרתי עם עמרי אנגל ועבר לשיתוף פעולה מוסיקאלי עם טלמה שיצרנו יחד עם אמיר סיני וויסגלס וגל לב. לשני השירים הללו צילמתי קליפים ביחד עם דקל לזימי לב וליין "ONE NIGHT ONLY" והופעתי איתם כשהגיעו אלסקה ובוב הדראג קווין מתוכנית הטלוויזיה של רו פול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טלולה בונט. ניר פקין
טלולה בונט. צילום: ניר פקין/ניר פקין

אם אני לא טועה אני מלכת הדראג הראשונה בארץ שיצרה שיתוף פעולה מוזיקאלי עם זמרת מיינסטרים ישראלית ואין שמחה ממני ששרון זרמה איתי. היות ששוב- אני לא זמרת- שרון מאוד עזרה לי באולפן ונתנה טיפים והכוונות והיה כל כך נעים וכיף וזורם. שרון גם מאוד פרקציוניסטית ויודעת בדיוק איך היא רוצה שדברים יישמעו ואני מעריצה אותה על זה. היא לא מתפשרת ולא מסתפקת ורתמה בנוסף לצוות שיצרנו עוד אנשי מקצוע שעזרו לנו ונתנו מכישרונם... אנקדוטה מעניינת - את הקולות בשיר בפזמון הקליטה עידית הלוי. שהקליטה לשרון את אותם קולות גם בשנת 95 אז זה ממש מרגיש לי כמו סגירת מעגל ססגונית ומהממת.

האמת שהשיר הזה פתח לי תאבון ליצור עוד שיתופי פעולה עם שרון. היה לנו כל כך כיף לעבוד ביחד וגם הצוות שעובד איתה ("פדי הפקות") היו כל כך מקסימים וחיוביים. אז אני מאמינה שבקרוב נבשל עוד הפתעות מהממות. אנחנו עובדות בימים אלה על הקליפ לשיר שהולך להיות מהמם במיוחד ואני מאמינה שגם אחרי שנחזור לשיגרה נייצר איזה תוכן בימתי צבעוני- בכל זאת שתי דיוות שכאלה...

השיר צ'יינה טאון נכתב במקור ע"י אמנדה ליר האייקונית. ליר- זמרת , אייקון אופנה וזו שהייתה המוזה של סלבדור דאלי- ביצעה אותו לראשונה בשנת 77- ושרון ביצעה לו ביצוע עברי בשנת 95 בבת הקוסם. חנה גולדברג כתבה מילים בעברית לשיר וזה מצחיק שאת השיר הכרתי דווקא מהביצוע של שרון ולא מהביצוע המקורי של ליר.

חברי הטוב דני מריאש שהוא מעריץ של אמנדה ליר- הכיר לי את הביצוע המקורי לפני כמה שנים ואני חושבת שזה יצר בי רצון לחדש דווקא את החידוש של שרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully