וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שהורדתי את הגומי והתחלתי להשתמש ב-PreP

ניר הוגו

19.6.2019 / 9:19

העמדות בעד ונגד שימוש באמצעי ההגנה PreP והדיון הציבורי סביבו, יוצרים קהילה חכמה ונבונה וכן, אפילו סובלנית ומכילה יותר. אז למה בעצם ויתרתי על הגומי והתחלתי להשתמש ב-PreP?

"Negative, on PreP" - זה הסטטוס שלי בחודשים האחרונים. אני גאה בכך ולא מסתיר או מתבייש לרגע בזה שהחלטתי להוריד את הגומי. הייתה לנו מערכת יחסים ארוכה מאד, לי ולכובעון, ולאחר כמעט 20 שנה החלטנו להיפרד.

אז מאיפה זה בא? ראשית, אני מחשיב את עצמי כאדם מלומד וככזה שאוהב לחקור ולדעת כמה שיותר. את השמועות על הכדור הכחול התחלתי לשמוע כבר לפני כמה שנים, מחברים מעבר לים.

אלה סיפרו בהתלהבות איך השימוש בו שינה את חייהם וגרם להם להפסיק לפחד ולחשוש מכל מגע מיני - מוגן או לאו דווקא, עם או בלי פרטנר קבוע. אז פתחתי את ד"ר גוגל והתחלתי לקרוא מאמרים ומחקרים, רפואיים הנוגעים בתרבות מינית התנהגותית בקרב גייז בכל הקשור לאמצעי מניעה, מודעות וסטטיסטיקות.

סקס בלי קונדום. אילוסטרציה.. ShutterStock, ShutterStock
סקס בלי קונדום. אילוסטרציה./ShutterStock, ShutterStock

הטור שפורסם בוואלה! גאווה, על ידי ליאור נאור, איש וחבר יקר, הזכיר לי שוב את 'מדיניות ההפחדה'. 'פרפ-רע': מחלות, חלש. גומי, לעומת זאת: טוב, בריאות, חזק. אבל 'פרפ' הוא לא פוליטיקה ואפילו לו 'השקפת עולם'. הרבה ממה שנכתב בטור של ליאור נכון, על פניו, אבל עדיין מאד חוטא לאמת, כפי שהיא באה לידי ביטוי בשטח.

הנה שתי נקודות חשובות על העולם האמיתי:
גייז עושים לפעמים סקס לא מוגן - עוד לא יצא לי להכיר מישהו פעיל מינית, שלא 'יצא לו' אם בטעות של הסח דעת או בכוונה תחילה, לשכב ללא אמצעי הגנה.

כן יצא לי לא מעט ללוות חברים לבי"ח, בטווח 72 השעות, כדי לקבל טיפול מונע, אך לצד אלה חשוב להדגיש שהיום אנשים לא מתים מ-HIV, נכון, זו לא סיבה להתנהגות מינית לא אחראית, אך "גזר הדין" הוא לא כפי שהיה בעבר.

אחוז ההדבקות יורד משמעותית במדינות בו נעשה שימוש ב PreP - בעיקר באלו בהן הוא ניתן ללא עלות. למידע נוסף על PreP - כנסו ללינק.

גבר שוכב במיטה.. ShutterStock, ShutterStock
גבר שוכב במיטה./ShutterStock, ShutterStock

החינוך מתחיל בתוכי

בעולם מושלם, בו כולם לוקחים PreP כמו שצריך, לא יהיו HIV ומחלות מין, היות וכולם מבצעים בדיקות כל 2-3 חודשים כתנאי לקבלת מרשם ל-PreP. וכאן המקום להגיד, אם אתם מחליטים להתחיל ליטול PreP, עשו זאת דרך קופת החולים ולא דרך אתר און ליין בחו"ל. רק כך תחויבו לעבור את הבדיקות התקופתיות הללו על מנת לקבל מרשם, וככה תדעו כל הזמן מה מצבכם.

זה הזמן לסמוך על עצמנו
לפעמים אנחנו יודעים מעט מאד על על האנשים שאנחנו שוכבים איתם. ההרגלים המיניים שלהם? מתי בפעם האחרונה נבדקו ומה סטטוס ה-HIV האמיתי שלהם. אז אין לנו על מי לסמוך - חוץ מעל עצמנו. וככה, בכל חודשיים וקצת אני ניגש לבדיקות, מבלי שהחסרתי שעות שינה, מועקה וחרדה - שבעבר פקדו אותי כל פעם שנגשתי לבדיקות HIV. אני יודע בדיוק מה הסטטוס שלי, מכל הבחינות ובכל זמן.

תחשבו על זה רגע, מתי נבדקם לאחרונה מרצונכם ל-HIV? בממוצע אחת לשנה-שנה וחצי? האם אלו היו בדיקות דרך קופת החולים או בדיקות אנונימיות שלא כוללות מחלות מין?

הגבר הממוצע כנראה ייבדק למחלות מין אחת לכמה שנים, במקרה הטוב, או ימתין שיצוצו לו תסמינים במקרה הרע. אגב שימוש בקונדום יפחית את הסיכוי שלכם לחלות במחלות מין, אך באלו עדיין תוכלו להידבק במתן מין אוראלי או רימינג. למעשה אין ממש גבול לרמות ההגנה שתוכלו לשים על עצמכם - מ-PreP עם קונדום, כפפות, ניילון נצמד וחליפת צלילה, ועד ל"הפסיק לקיים מגע מיני", כמו שהרופאה הקודמת שלי אמרה לפני שעזבתי אותה.

כאשר שמים על המאזניים את קונדום, מצד אחד, שמגיע עם הרבה חששות, אנשים שנבדקו לך-תדע-באיזו-שנה ויכולים נשאים של מחלות מין (גם מבלי שידעו, כפי שציין נאור), פלוס הנאה מופחתת לשני הצצדים ומהצד השני אנשים נבונים שיודעים מה יש או אין להם, לכל המאוחר חודשיים אחורה, החייבים לטפל בכל סטייה בתוצאות הבדיקות ומגע אמיתי ואינטימי בלי 'מחסומים' מפלסטיק - אני אלך על האפשרות השנייה גם במחיר הפיזי. שהרי לכל מחלה שכזו יש טיפול פשוט יחסית ובוודאי במחיר הנפשי והשקט שזה מקנה לי.

PREP - אילוסטרצייה.. ShutterStock, ShutterStock
PREP - אילוסטרצייה./ShutterStock, ShutterStock

אז נכון, PreP זה לא לכל אחד ואם אתם מחליטים להתחיל, וודאו את תוצאות הבדיקות שלכם, תתייעצו עם רופא שהוסמך לכך, תתמידו בכל יום ואל תשחקו עם המינון. PreP by demand בו אדם לוקח כדור לפני מגע מיני ולאחריו הזוי בעיני ופתח לסיכונים, אם עושים זאת לא נכון.

לא מתבייש
אני שלילי, על PreP ולא מתבייש בכך. ההתנהגות המינית שלי מפוקחת ובשליטה ואני אחראי על הבריאות שלי, מבלי לסמוך על אף אחד אחר וממליץ לכם לעשות את מה שהכי טוב עבורכם. רק תעשו טובה - תהיו מספיק כנים עם עצמכם ותבחרו לא לפי מה הטיפו ואמרו לכם, אלא לפי מה שמשקף את הרצונות והמציאות האישית שלכם.


ומילה אחרונה לאחיי הסטרייטים הרווקים

לצערי בכל מפגש חברתי עם חברים סטרייטים, אני מתרשם שהפחד הגדול ביותר שלהם, כזה שממש מאיים על קיומם זה לא אף מחלה או אפילו מוות, זה פשוט הריון או ילדים לא רצויים. מחלות מין ו-HIV לא הומצאו על ידי הומואים והסטטיסטיקה היא לרעתנו באחוזים בלבד.

בעוד שבפועל המספר של נדבקים במחלות מין וב-HIV גדול בצורה ניכרת בקרב גברים ונשים הטרוסקסואלים, אז "את על גלולות? יופי!" זה פשוט לא מספיק, ואם אתה גבר, אז לפחות תיקח כדור ביום ולך מדי פעם לרופא שלך לבדוק את העניינים, אתה אולי כרגע ממש פוחד מילדים, אבל עדיין תרצה להיות בסביבה כשהם יגיעו... לא ככה?

למידע נוסף על PreP - כנסו ללינק

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר?
כתבו לנו: Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully