וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקות באהבה על הבמה

3.7.2019 / 13:21

במקום לשיר אהבה, זוג היוצרות יפעת נץ ודורי קוטאי החליטו לשחק אותה על הבמה. כל זה קורה באנסמבל 'אספמיה' שמעלה בימים אלה את קברט הרוק "חולי אהבה". אז איך זוגיות בחיים עובדת מול קהל?

מתוך המופע "חולי אהבה". צילום דוד קפלן,
מתוך המופע "חולי אהבה"/צילום דוד קפלן

חושניות, אהבה, כאב ושאר מצבי הצבירה של הזוגיות נפרסים על הבמה ב"חולי אהבה". קברט רוק תיאטרלי, שנולד משיתוף פעולה ראשון בין הבמאית-שחקנית, דליה שימקו, והמוזיקאית יפעת נץ.

כל המופע מורכב משירה, במעין מעגל מערכת יחסים: מההתאהבות ועד זקנה ופרידה. במופע, מבית היוצר של אנסמבל אספמיה, לוקחים חלק מבחר משוררים המייצגים דורות של שירה עברית, החל מלאה גולדברג ועד עדי קיסר ונועם פרתום.

המוזיקאית יפעת נץ. המופע "חולי אהבה". צילום: דוד קפלן. צילום: דוד קפלן,
עובדת לצד בת זוגה. המוזיקאית יפעת נץ. המופע "חולי אהבה"./צילום: דוד קפלן

על המוזיקה והעיבודים המקוריים למופע אחראית היוצרת והמוזיקאית יפעת נץ, כשבין השחקנים נמצאת דורי קוטאי, בת זוגה בחמש השנים האחרונות. אז איך עובדת הקפיצה בין חיים בבית לחיים על הבמה? וואלה! גאווה לקחה את הזוג לשיחה צפופה.

"שיתוף הפעולה והעבודה המשותפת עם דורי, היו עבורי מאוד חזקים. אחרי הכל, זו האישה שאני הכי מחוברת אליה, בחרתי לחלוק אתה את חיי", אומרת יפעת נץ. "עוד כששמעתי אותה שרה לראשונה את המוזיקה שלה, התאהבתי בה. ככה שלעבוד יחד זה אחד הדברים היותר מרגשים, זה מאפשר לחוות יצירה ששתינו חלק ממנה, לקחת אותה הביתה יחד מחדר החזרות ומהמפגשים. לדבר, להתייעץ, להקשיב ולהתרגש יחד, זה ללא ספק ערך מוסף ליחסים, זה לא תמיד פשוט, אבל שווה כל רגע!"

"התהליך היה עונג צרוף", הוסיפה דורי קוטאי. "השירים והטקסטים שנבחרו למופע מרכיבים את הדבר הגדול הזה שנקרא אהבה ונגזרותיה; התשוקה, ההשתוקקות, הזוגיות, הכאב... וזה נפלא מבחינתי לחוות את כל התחושות האלה דרך הלחנים והעיבודים של יפעת".

החיבור הראשוני שלנו מתחיל מהמוזיקה. הערצתי אותה כנערה ובחיים לא הייתי מאמינה שאסגור איתה מעגל כזה יום אחד כאישה. אנחנו אוהבות להופיע וליצור מוזיקה משותפת, על אף שלכל אחת יש את הקצב שלה, אבל למזלנו יש לנו משהו ששתינו מעריכות מאוד: לקבל אחת מהשנייה את האומנות אחת של השנייה", הוסיפה קוטאי".

ואיך התחושות לקראת העלייה לאוויר של המופע?

"העבודה המשותפת עם דורי וגם עם יתר הקאסט המרשים, העצימה את החוויה". הוסיפה יפעת. "אחרי הכל זו יצירה באמת משמעותית בקריירה של כל אחת מאיתנו, אני חושבת שהכלנו באמת יפה אחת את השנייה. כל אחת נתנה לשנייה תמיכה וכל כך הרבה אנרגיה חיובית.

החוויה שלי מאוד דומה להתרגשות הראשונית מעליה לבמה. דבר עוד לא עשיתי ויש לי שם אחריות מאוד גדולה שנוגעת בטקסט שהוא לא שלי.. ובקאסט מאוד מרשים שכל אחת ואחד הוא עולם גדול מלא כישרון וניסיון, אכפתי ובעל דעה".

בואו להרצאה

תאיר, 17, בי-ג'נדר: "כל בוקר אני קם גם בן וגם בת"

לכתבה המלאה
דורי קוטאי במופע "חולי אהבה". צילום: דוד קפלן. צילום: דוד קפלן,
"התהליך היה עונג צרוף". דורי קוטאי במופע "חולי אהבה"./צילום: דוד קפלן

"דליה שימקו הבמאית והשותפה העיקרית שלי לבניה של "חולי אהבה", היא אינטליגנטית ומדויקת, שחקנית מרשימה וגם מצחיקה, דורי קוטאי הנפלאה, זמרת ויוצרת לא סטנדרטית בנוף הישראלי, עם יכולת ווקלית והגשה מרשימה, מלאה בכישרון והיא גם התגלית בקאסט הזה, אסתי זקהיים בעלת הכישרון והכריזמה הבלתי נתפסים והלב הענק, אייל שכטר שאני מאוהבת בו ובאיך שהוא שר ועודד מנסטר האיש הכי מצחיק ומתוק שהם כולם כישרונות גדולים. וגם ככה אני מאוד טוטלית, אז אני מודה שזה באמת עצר לי את הדופק והנשימה ומאוד התגעגעתי לזה".

"אני חושבת שהתאהבתי קצת בכל אחת ואחד מחברי לקאסט בסתר", הוסיפה דורי. "על פניו אני כאילו קול אבל בפנים אני קצפת".

מופע הקברט "חולי אהבה" יעלה בבר גיורא החדש, אבן גבירול 30 ת"א, ב-5/7, ב-21:00. (כרטיסים באתר גיורא בר)

עריכה ובימוי: דליה שימקו, מוזיקה מקורית ועיבודים: יפעת נץ, שחקנים: דורי קוטאי, אסתי זקהיים, עודד מנסטר, אייל שכטר, דליה שימקו. נגנים: יפעת נץ בס ואקוסטית, חגית מרום קלידים, נעה סגל כלי הקשה, שלי טל גיטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully