וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להמתין לממשלה?! ככה אנחנו משנים מציאות

28.7.2019 / 9:17

בסולוטו החליטו לחבר בין עולם ההיי-טק, למציאות הגאה המורכבת. בסדרת הרצאות הציגו איך שינוי קטן במוצר דיגיטלי משפיע על הקהילה כולה. "מעצבים, מנהלי מוצר ומפתחים, יכולים להשתמש בהשפעה ובכוח שלהם כדי ליצור שינוי"

כנס מפתחים גאה - סולוטו. באדיבות סולוטו,
כנס סולוטו למעצבים, מנהלי מוצר ומפתחים. צילום: יח"צ/באדיבות סולוטו

לאירוע, שנערך על ידי חברת Soluto וקהילת LGBTech, קראו Product Pride Power, והוא עסק באופן שבו אנשי מוצר - מעצבים, מנהלי מוצר ומפתחים, יכולים להשתמש בהשפעה ובכוח שלהם כדי ליצור שינוי חיובי עבור הקהילה הגאה.

אם בעבר המחשבה הייתה שהשינוי יגיע רק ממערכת המשפט, הממשלה או גופי תקשורת, היום מוצרים דיגיטליים הם אלה שעושים אותו.

אז איך השינוי הזה קורה?

"תראה למשל את פייסבוק", אומר שחף בורנשטיין, מנהל מחלקת Product experience and research ב'Soluto'. "כלי מיינסטרימי לחלוטין שכולם משתמשים בו. בתור מנהל מוצר בפייסבוק אתה יכול להכניס שינוי קטן בפיצ'ר, למשל גיוון של המצב המשפחתי.

בכך אותו מנהל מוצר גורם לזה שמיליארדים של אנשים בעולם יחשפו לזה שגבר וגבר או אישה ואישה יכולים להיות בני זוג אחד של השני. ולמעשה, צעד זה לשינוי דעת קהל המביא בסופו של דבר לשינוי בחקיקה ובתפיסה התקשורתית."

שחף בורנשטיין - סולוטו. באדיבות סולוטו,
שחף בורנשטיין - מנהל מחלקת Product experience and research ב'Soluto'. צילום: יח"צ/באדיבות סולוטו

אילו הרצאות היו בכנס?

"היו ארבעה דוברים שהגיעו מתחומים שונים וחלקו מניסיונם מנקודות ממשק שונות. הם הציגו כלים ודרכי הסתכלות שמסייעים לקדם את הקהילה הגאה.

הדובר הראשון היה אלישע אלכסנדר, מנכ"ל עמותת מעברים לקהילה הטרנסית, שנתן את הזווית שלו על האופן בו טרנס או טרנסית חווים מוצרים דיגיטליים. הוא דיבר גם על ההזדמנויות שנוצרות במפגש בין משתמש טרנס למוצר וכן הוא נתן למשתתפים מבוא קצר לסוגייה של מין ומגדר.

אילו קשיים למשל?

"הוא דיבר על הקושי של גבר טראנס מול מערכת הבריאות. למשל כשהוא מתבקש לקטלג את עצמו, על פי תבניות שלא מתאימות לו כדי לקבל שירות ועל הצרימה שנוצרת כאשר פונים אליך במגדר שלא תואם אותך.

אתם עוד לא פה?!

בואו לפייסבוק של וואלה! גאווה

לכתבה המלאה
אלישע אלכסנדר מנכ"ל עמותת מעברים. באדיבות סולוטו,
אלישע אלכסנדר עמותת מעברים לקהילה הטרנסית. צילום: יח"צ/באדיבות סולוטו

בנוסף הוא דיבר על ההבדל במין בתעודת הזהות ובמסמכים ממשלתיים לבין הצורה שבה אתה נתפס בחברה ואפילו נתן כלים לאנשי מוצר, שעובדים בגופים ציבוריים. המטרה הייתה לסייע להם להתאים סוגי פניה שונים ואיך לבקש מידע, מבלי לפגוע בחוויה ובדימוי העצמי של אנשים טראנסים".

ההרצאה השניה היתה של ענת כץ. היא דיברה על פיתוח ותכנון מוצרים בראייה מגדרית ועל כך שמוצרים רבים נולדים מתוך פריזמה גברית, ולכן מעניקים שירות פחות טוב למגדרים ומגזרים שונים.

לדוגמה, בגרסה הראשונה של אפליקציית הבריאות של אפל, הייתה חסרה התייחסות למרכיב חשוב כמו המחזור החודשי, אחד מהדברים שהכי משפיעים על הבריאות של האישה והמדדים השונים שלה במשך החודש.

אם היו לוקחים בחשבון את החוויה הנשית, אין מצב שפרמטר קריטי כזה היה נגרע. הפניה למגזרים ומגדרים נוספים היא לא רק החלטה שהיא יותר מוסרית, היא גם החלטה שיש לה השפעות כלכליות גדולות, בטח בעולם שבו אנחנו נמצאים. בשווקים מאד תחרותיים אנחנו רוצים ליצור מוצרים שתואמים לקהלים שונים ויוצרים מערכת יחסים ונאמנות חזקים.

ענת כץ - כנס סולוטו. באדיבות סולוטו,
ענת כץ באירוע של סולוטו. צילום: יח"צ/באדיבות סולוטו

ההרצאה השלישית של חגי בן אבי הייתה בנושא "הצד האפל של תעשיית הסייבר הישראלית" ואיך מוצרי סייבר שנוצרים בארץ משמשים רודנים במדינות העולם השלישי לרדוף קהלים להט"בים.

ההרצאה יצאה מתוך היכרות מעמיקה של הדובר עם תעשיית הסייבר ודיברה על צד פחות מוכר של התעשייה, שבו כלי נשק סייברים משמשים הרבה ממשלות ברחבי העולם, לרוב למטרות טובות של מלחמה בטרור ומלחמה בפושעים.

הכלים האלה נמכרים גם למדינות בעולם השלישי ובהן הם משמשים גם לרדיפה של מתנגדי משטר, כמו שראינו בכותרות בשנים האחרונות.

בחלק מהארצות הללו אנו רואים רדיפה של הקהילה הגאה. אחת הסיבות היא שהלהט"בים משמשים את הדיקטטורות כדוגמא חיה למה שקורה למי שהמשטר מסמן אותו כאויב.

ומכיוון שהאוכלוסיה לא אוהבת שם את הלהט"בים, קל להשתמש בהם בתור שעיר לעזאזל, אף אחד לא יוצא לעזרתם ואנשים חוששים שגם להם יקרה מה שקרה לאנשי הקהילה.

הדיון הפך להיות על הצד המוסרי של העבודה שלנו - בתור אנשים שעושים מוצרים איך אנחנו צריכים להתייחס לשימוש שנעשה במוצרים שלנו וכמה אנחנו צריכים לדעת על זה. כמו כן חגי נתן טיפים לאיך להוסיף שכבות אבטחה למוצרים שלנו, כדי למנוע שימוש לרעה בהם ע"י גופים שאוספים מידע שעשוי לפגוע בלהט"בים וקהלים פגיעים אחרים.

חגי בן אבי - אירוע סולוטו. באדיבות סולוטו,
חגי בן אבי -באירוע סולוטו. צילום: יח"צ/באדיבות סולוטו

ההרצאה האחרונה היתה של כנרת יפרח (מקימת קהילת המיקרו קופי הישראלית ואחת מהאושיות הגדולות בתחום גם ברמה הבינלאומית).

כנרת דיברה על מיקרו קופי - התוכן שנמצא במוצרים דיגיטליים - זה יכול להיות בכותרות, המלל על הכפתור הנחיות, הודעות השגיאה והודעות האישור.

כמו כן, כנרת שוחחה על האתגר בכתיבה שהיא לא ממגדרת - לא בזכר ולא בנקבה, אלא כתיבה שמתאימה לכל המגדרים גם בעברית וגם בשפות אחרות, בעיה של רוב השפות בעולם ונתנה לנו טיפים וכלים שונים לאיך להתמודד עם הנושא הזה.

כנרת יפרח באירוע סולוטו. באדיבות סולוטו,
כנרת יפרח באירוע סולוטו. צילום: יח"צ/באדיבות סולוטו

הערב נגמר במסיבת קוקטייל על הגג עם הרבה מאוד נטוורקיניג, אנשים שהגיעו לכנס היו מתחומים שונים. היו שם כותבי מיקור קופי ומעצבים ואנשי מוצר ומפתחים ואנשי מרקטינג ויזמים ואנשים העוסקים בשינוי חברתי ועוד.

הפידבקים היו מאד מרגשים, אנשים אמרו שזה אירוע מיוחד וחשוב, המרצים המובילים בתחומם התגייסו ואנשים אמרו שהכנס פתח להם צורות מחשבה חדשות ונתן להם כלים. שאלו מתי הכנס הבא ואנחנו חושבים להפוך את זה לכנס שנתי בנושא.

כנס מפתחים גאה בסולוטו. צילום: יח"צ. כנס מפתחים גאה בסולוטו. צילום: יח"צ,
כנס מפתחים גאה בסולוטו. צילום: יח"צ/כנס מפתחים גאה בסולוטו. צילום: יח"צ

חברת Soluto נוסדה בשנת 2008 עם החזון לסייע לאנשים ליהנות מכל יתרונות הטכנולוגיה שסביבם. החברה נרכשה ב-2013 על ידי חברת אשוריון האמריקאית, משרתת כיום מעל 300 מיליון משתמשים ברחבי העולם ועובדת עם מפעילות הסלולר והקמעונאיות הגדולות בעולם.

LGBTech הוא ארגון התנדבותי שמאגד תחתיו את קהילת ההייטק והעסקים, שמצמיח קהילה להט"בית מקצועית על ידי קיום אירועי נטוורקינג בהם חברי הקהילה נפגשים ויוצרים קשרים עם מנהלים ומובילים להט"בים מישראל ומחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully