וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור לרצח ב'ברנוער': האם הוא יכול לקרות שוב?

29.7.2019 / 10:23

ב-1 לאוגוסט ימלאו 10 שנים לרצח ב'ברנוער'. מסקר שנערך עולה שכ-80% מהציבור הישראלי, חושב כי רצח על רקע העדפה מינית יכול לקרות שוב. ב-4.8 יערוך איגי ערב זיכרון בסינמטק תל אביב

מערכת וואלה!

לקראת ציון תאריך העשור לרצח שטרם פוענח, יזם איגי סקר במטרה לבדוק האם הציבור הישראלי מאמין כי אירוע דומה לרצח שהתרחש בברנוער עלול לקרות שוב. הסקר נערך באמצעות מכון שילוב בקרב 500 נשאלים בגילאי 15-60.

ממצאי הסקר העלו כי 76% מהציבור הישראלי חושב שיכול לקרות רצח נוסף על רקע העדפה מינית בישראל. נתון אף חמור יותר מצביע על כך כי שליש מהציבור (28%) בטוח כי רצח כזה יקרה שוב. מנגד, רק 2% מהאוכלוסייה בטוחים כי רצח כזה לא יקרה בעתיד.

בפילוח שנעשה בקרב קהל מבוגר יותר (50 ומעלה) עלה כי מעל 73% מהישראלים בגילאים אלו חושבים כי רצח על רקע העדפה מינית יקרה שוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניר כץ וליז טרובישי, שנרצחו ב'ברנוער'./מערכת וואלה!, צילום מסך

עופר נוימן, מנכ"ל איגי: "בקיץ הזה ימלאו עשר שנים לפיגוע הירי הרצחני בברנוער, אירוע שהותיר אחריו פצע עמוק וכואב בהיסטוריה של הקהילה. אסור לנו לשכוח שהמאבק הוא לא רק של הקהילה הגאה, אלא מאבק קריטי למען הדמוקרטיה בישראל. אנו רואים שהאלימות כנגד הקהילה הגאה עדיין מאיימת על צעירים וצעירות אשר בסך הכל רוצים לחיות את זהותם, ב-4.8.2019 נתאחד עם תנועות נוער נוספות כדי להעביר מסר של אהבה ושוויון, ויחד נמשיך להיאבק כנגד האלימות, חוסר השוויון והאפליה של הקהילה הלהט"בית בישראל."

במוצאי שבת, ה-1 באוגוסט 2009, אירע פיגוע הירי בבית אגודת הלהט"ב בתל אביב, בעת פעילות שגרתית של חניכי איגי. כ-6 שנים לאחר מכן, ה-30 ביולי 2015, נרצחה בדקירות סכין שירה בנקי בת ה-16, במהלך השתתפותה במצעד הגאווה בירושלים על ידי ישי שטיסל, אשר פצע גם שישה צועדים אחרים, וביום שישי האחרון, ה-26.7.19, נדקר נער בן 16 בכניסה לבית דרור, מקלט לנוער להטב"י, אשר נפצע באורח קשה, הדוקר טרם נמצא.

עוד בוואלה!

טרם נקיטת הליכים: קמפיין "נעם" מהוה לשון הרע

לכתבה המלאה
חלקת הקבר של שירה בנקי, קיבוץ נחשון, 3 באוגוסט 2015. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
חלקת הקבר של שירה בנקי, זכרה לברכה./מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

בכדי לציין עשור לפיגוע הירי בברנוער ולזכרה של שירה בנקי, יוביל איגי אירוע מיוחד בו ישתתפו משפחות הנפגעים, ונערים ונערות מארגונים ותנועות נוער ביניהן הנוער העובד והלומד, נוע"ם-נוער מסורתי, הצופים, כנפיים של קרמבו, המחנות העולים, בני המושבים, השומר הצעיר, נחשונים ותנועת תרבות.

באירוע תישא דברים איילה כץ, אימו של אחד הנרצחים, ניר כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully