וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בישיבת עיריית חיפה, בגלל דגלי גאווה

7.8.2019 / 8:33

סערת דגל הגאווה של הספרנית מחיפה מסרבת להירגע. אמש פוצצה ישיבת העירייה, לאחר שחבר מועצה הגיע אליה עם דגל גאווה. ראשת העיר בתגובה סירבה להיכנס לישיבה, יו"ר הבית היהודי יצא מהישיבה

הסיפור הזה מתחיל לפני יותר מחודש. ספרנית בספרייה עירונית בחיפה נדרשה להסיר דגל גאווה קטן, שהיה בתוך עמדת העבודה שלה. העניין הגיע אל ראשת העיר, עינת קליש-רותם, שתמכה בהסרה, ואמרה בעניין: "יש להיות רגישים מאוד עם הבעת עמדות אישיות במקומות עבודה ולהימנע מכך".

דברי ראשת העיר חוללו סערה. רק זמן קצר קודם לאירוע, הזניקה קליש-רותם את מצעד הגאווה בחיפה, והדרישה להסרת הדגל, אותו הביאה הספרנית לפני כ-4 שנים, לאחר הרצח של שירה בנקי ז"ל, התקבלה בהפתעה.

בצעד חריג, סגן ראש העיר, הרב דובי אוחיון, כתב פוסט פייסבוק, בו תקף את קליש-רותם: "יש הכופים דעתם על אחרים ודורשים מהם לבטל את זהותם. כפייה מכל סוג שהיא מרתיחה את דמי ואצא נגדה. לכן מהיום לא דגלון אחד אלא שניים יהיו על שולחן העבודה שלי ולא ירדו כל עוד זהו שולחני. מי שבטוח בזהותו לא פוחד מזהותם של אחרים!".

לאחר הדברים נערכה הפגנה של פעילים גאים מול העירייה ואמש (שלישי) נערך צעד מחאה נוסף. יוסי שלום, חבר מועצת העיר, וכן חברי אופוזיציה וקואליציה נוספים, הגיעו לישיבה של העירייה עם דגלי גאווה קטנים - מה שעורר מהומה.

בתגובה יו"ר הבית היהודי בעיר וחבר המועצה, יואב רמתי, עזב את הישבה, וחזר אליה כשהוא מחזיק דגל ישראל וחולצה עם הכיתוב "משפחה יש רק אחת".

עוד באותו נושא

הפגנה: זעם בקהילה הגאה בחיפה, והכול בגלל דגל קטן אחד

לכתבה המלאה

בין השניים פרץ ויכוח, מה שהביא לפיצוץ הישיבה. בכל אותו הזמן החליטה ראשת העיר שלא להתערב, ונותרה בלשכתה, כך טען שלום. בתגובה לאירועים, ממלא מקום ראשת העיר החליט לפזר את הישיבה.

בפוסט פייסבוק שהעלה בעניין כתב: "הגענו היום לישיבת המועצה, חברי האופוזיציה והקואליציה, עם דגלוני גאווה בעמדות שלנו... ...חבר המועצה שתומך ב"שר טיפולי ההמרה" וב"שר מצעד הבהמות", הגיע עם חולצה שכתוב עליה " משפחה יש רק אחת" כנראה שהחולצה שרשום עליה "חביב אדם שנברא בצלם" הייתה בכביסה.

בשיחה עם וואלה! גאווה אמר יוסי שלום: "חבר מועצה מהבית היהודי קרא לי אתמול "טרוריסט", בגלל שאני הומו. ראשת העיר לא מוצאת לנכון לגנות את זה וממלא מקום ראשת העיר, שניהל את הישיבה, לא ראה לנכון לגנות או להוציא אותו. זה בושה מה שקרה אתמול ואם לא נגיב זה רק ילך ויחמיר".

מהומה בישיבת העירייה

קליש-רותם בתגובה: נספיק להעביר את הישיבות בשידור חי

בתגובה לאירועים, חברי מפלגת 'נעם' הפיצו סרטון בעמוד הפייסבוק של המפלגה, תחת הכותרת "הטרור הלהט"בי ממציא את עצמו מחדש", ואילו ראשת העיר מצידה לא מתרגשת מהעניין, ובפוסט פייסבוק שפרסמה לפני זמן קצר, הודיעה שעד הרגעת הרוחות, לא ישודרו עוד ישיבות מועצה בשידור חי ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully