וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק רוסיה: עלייה בתקיפות להט"ב באירלנד

28.10.2019 / 8:00

בעוד שידיעות על הומופוביה מצד שלטונות טורקיה, רוסיה, אוקראינה, ופולין הפכו לדבר שבשגרה, נתונים מדאיגים מגיעים דווקא מאירלנד, בה נרשמה ב-2019 עלייה במקרי התקיפה על רקע הומופובי ותקיפה נוספת מגיעה לכותרות

דנילו מטטה, צילום מסך. צילום מסך, צילום מסך
דנילו מטטה לפני התקיפה, צילום מסך/צילום מסך, צילום מסך

כבר זמן רב ששלטונות רוסיה, פולין, טורקיה וצ'צ'ניה פועלים באופן גלוי כנגד הקהילה הגאה. אם בחקיקה ישירה ואם בעידוד עקיף של אירועי אלימות, וזאת על פי הטענה כי אלו לא זוכים לחקירת משטרה מספקת.

אך כעת, לקראת סוף שנת 2019, בדיקה מציגה עלייה במקרי אלימות כנגד להט"בים דווקא באירלנד, הנחשבת ידידותית לקהילה. הנקודה המדאיגה היא שבניגוד לרוסיה, בה השלטון מכתיב את הקו האנטי להט"בי, ההתקפות באירלנד ובדבלין (בירת אירלנד) מגיעות דווקא מהציבור.

ממחצית 2017 ועד מחצית 2018 נרשמו באירלנד 267 מקרי אלימות שהוגדרו להט"בופובים, ואילו ממחצית 2018 ועד למחצית 2019 נרשמו 281, כאשר השנה עוד לא נגמרה. אגודות הלהט"ב במדינה מודאגות, היות וברור להן שאלו רק המקרים המדווחים, וכי יש עוד תקיפות רבות שלא דווחו או שלא היה ניתן להוכיח שהיו על רקע גאה.

דנילו מטטה מדבלין, לאחר שהותקף.. צילום מסך, עיבוד תמונה, צילום מסך
דנילו מטטה מדבלין, לאחר שהותקף. עיבוד תמונה, צילום מסך/צילום מסך, צילום מסך, עיבוד תמונה

רק בשבוע שעבר דווח על מארק פאוור, שהותקף על ידי כנופיה שהתחזתה באפליקציית ההיכרויות "גריינדר" וכעת מגיע סיפורו של דנילו מטטה, בן 28 מדבלין אשר הותקף גם הוא, כפי הנראה, על רקע להט"בופובי ליד בייתו.

דנילו הגיע לביתו בשעה 3:30 בבוקר, כאשר בן זוגו מלווה אותו. כשהגיעו לבית, נפרד דנילו בנשיקה מבן זוגו, שעלה על אופניים ויצא לדרכו. אך לפני שהספיק דנילו לעלות לביתו, הופיעה קבוצה של 4 גברים ושתי נשים, שסיננה לעברו "מה קורה כאן?".

"התחלתי להילחץ ופניתי לכיוון הבית שלי", אמר דנילו, "אך עוד לפני שהספקתי לעשות את זה הם חבטו בי בפנים, עם מעין מוט ברזל, שהיה חלק מסורגים שהיו לצד הדרך". דנילו התעשת במהירות ורץ לכיוון ביתו בעודו מרגיש דימום בחלל הפה.

באותו הרגע הקבוצה מיהרה להתפזר מהמקום. אמבולנס שהגיע העניק לו טיפול ראשוני ולמחרת הגיש דנילו תלונה במשטרה המקומית. בפוסט פייסבוק שפרסם כתב כי אן לו וודאות שהתקיפה הייתה על רקע הומופובי, אך המכה הייתה על אזור הפה, רגע לאחר שהתנשק עם בן זוגו, ומעבר לכך הקבוצה לא ניסתה לקחת ממנו כסף או טלפון הסלולרי.

עוד בוואלה!

אירלנד: קבע דייט בגריינדר, והותקף באכזריות

לכתבה המלאה
כוחות משטרה בהפגנות הקהילה הגאה ברוסיה. GettyImages, GettyImages
כוחות משטרה בהפגנות הקהילה הגאה ברוסיה. צילום: GettyImages/GettyImages, GettyImages

וברוסיה ממשיך המשטר להראות עד כמה המדינה מסוכנת לקהילה הגאה. בית המשפט בפטרסבורג החליט על פירוק שתי אגודות הפועלות למן הקהילה הגאה.

הקבוצות פרסמו מידע הקשור ללהט"ב ב-VKontakte, הפייסבוק הרוסי, מה שמהווה עבירה על חוק איסור תעמולה להט"בית. כבר שנים שישנו חוק ברוסיה האוסר על פרסום מכל סוג או התנהגות ה'עלולה' לעודד הומו-סקסואליות. בית המשפט אמר כי פרסום הדברים על ידי האגודות הנו "הכחשת ערכי המשפחה".

במקביל, סטודנט מהעיר הרוסית יקטרינבורג, סולק מהאוניברסיטה בה למד, לאחר שהגיע בקביעות עם קייס ורוד המכסה את המכשיר הסלולרי שלו ובנוסף, לטענת האוניברסיטה, הסטודנט פרסם תוכן התומך בקהילה הגאה ברשתות החברתיות.

הטענה הייתה כי מדובר בתעמולה גאה, שכאמור אסורה על פי החוק ולכן ניתן לסלקו מהמוסד האקדמי. לדברי הסטודנט הוא אינו גאה ואף יש לו חברה, אך הוא תומך גלוי בשוויון זכויות מלא, בין היתר גם ללהט"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully