וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחילו להיפרד: מועדון 'האומן 17' בתל אביב נמכר

19.11.2019 / 14:51

טוב, לא המועדון עצמו, אלא הקרקע עליו הוא יושב. כבר שנים ישנם דיבורים על כך אך עכשיו זה סופי, המגרש עליו פועל המועדון, אשר הפך מזוהה עם מסיבות הקהילה הגאה, נמכר ב-355 מיליון שקלים, ויבנה בו פרויקט מגורים ועסקים

מתוך מסיבה של ליין הפוראבר, מועדון האומן 17/מתוך מסיבה של ליין הפוראבר, מועדון האומן 17

כבר זמן רב שישנם דיבורים על סגירת מועדון 'האומן 17' בתל אביב, או ליתר בדיוק, מכירת הקרקע עליו הוא יושב, לטובת פרויקט נדל"ן. בשנים האחרונות אזורים רבים בשכנות פלורנטין ודרום תל אביב נמכרו ליזמים, אשר מקימים בהם מבני מגורים ותעשייה מודרניים.

חידוש המבנים ובניית הקומפלקסים מחדשת את דרום תל אביב, מעלה את ערך הדירות באזור, אחרי הכל מרבית המבנים הקיימים באזור זה הנם בני 50 שנה, ובהתאם לכך מצבם ומצב התשתיות שבאזור. לפני שנים אחדות היה זה מועדון ה"קומפורט 13" אשר נסגר לטובת בניין מגורים גדול הנבנה בימים אלה, ובאזורים נוספים בשכונת פלורנטין כבר הוצבו שלטים המעידים על פרוייקטים שעתידים להיבנות.

לא נכנס לפרטים הטכניים (בשביל זה יש אתרי כלכלה), אך ממש היום דיווחה חברת י.ח דמרי פיתוח ובנייה בע"מ על השלמת רכישת מתחם האומן 17, אשר גודלו כ-16 דונמים. סכום העסקה הוא 355 מיליון שקלים, כאשר על פי תוכנית המתאר של עיריית תל אביב-יפו, 80% מהמגרש מיועד למגורים ו20% לתעסוקה.

כפי הנראה, קומפלס המגורים יוקם על כ-9 דונמים, מתוך ה-16, כאשר יתר השטח יהיה בשליטת עיריית תל אביב ויופנה לטובת הציבור.

מועדון האומן 17. ליא, מערכת וואלה!
מסיבת אריסה באומן 17/מערכת וואלה!, ליא

עם כל הציניות שבדבר, בעבור הקהילה הגאה יש לדבר משמעות רבה. מועדון 'האומן 17' בתל אביב החל לפעול בשנות ה-2000, הפך למוסד מוכר בקרב להט"ב ונהג לארח ליינים גאים רבים. בין היתר משמש 'האומן' כמועדון הבית של הליין המצליח 'פוראבר תל אביב', וברבות השנים אירח ליינים גאים רבים נוספים. בין היתר "אריסה", "דרעק", קולג'", PAG ובחודשים האחרונים את ליין הנשים "KASHA".

האומן 17 הושרש היטב בסליינג הגאה, והשנדליר התלוי בו הפך לקץ'-פרייז של ממש. הדבר קיבל חיזוק בין היתר על ידי סרטון יוטיוב של "משפחת אין גבול", "דברים שפרחות מועדונים הומואיות אומרות", אשר בו הייתה התיחסות נרחבת לשנדליר, ואפילו בשיר "לרקוד עם דמעות בעיניים", ששיחרר לאחרונה עברי לידר יחד עם DJ תומר מייזנר, המנגן גם בליין הפוראבר. מוזכר 'האומן 17' כמקום בילוי מרכזי בו קורות "החוויות".

לצד מסיבות אירח האומן אירועים רבים, בין היתר חתונות, טקס פרסי יוטיוב ישראל ובתקופת מצעד הגאווה היה מארח מגה מסיבות, אשר התפרסו על שתי הרחבות שבו וכן בחצר. השירותים, המדרגות והמרפסת של האומן הפכו גם הם למוכרים בקרב הקהילה.

לאחר סגירת "הקומפורט 13" לא קם לו יורש, ולאחר סגירתו של 'האומן', יישארו בתל אביב שני מועדונים גדולים, 'הדופלקס' ו'הבלוק', אשר בעיני רבים אינם שווי ערך למה שהציע 'האומן 17'.

עוד בוואלה!

יוצאות למסיבה: ה'קשות' חוזרות לכבוש את 'האומן 17'

לכתבה המלאה
מועדון האומן 17. ליאור נאור, מערכת וואלה!
ביף גאווה באומן 17/מערכת וואלה!, ליאור נאור

לאורך ההיסטוריה ידע האומן לא מעט אירועים חריגים, החל מבליין שריסס גז פילפל באמצע מסיבה, סגירת האפטר הזכורה של עופר ניסים וכן גם ניסיון פיגוע דריסה, ב-2001, שנבלם במחסומים שהוקמו מחוץ למועדון.

התגובות ברשת לדבר המכירה נעות בין עצבות והתרפקות על זיכרון, לצד לכאלה המקווים שכעת יוקם מועדון אחר ראוי ומודרני בתל אביב. לאורך השנים התלוננו בליינים לא פעם על מחירי הבר במועדון, מצב התחזוקה של המבנה וכן סיפרו כי זכו ליחס לא ראוי, מצד צוות המאבטחים.

אז מה אומרת המכירה? בטווח המיידי שום דבר. כרגע מדובר במכירת הקרקע, וייקח עוד זמן עד שיוגשו תכניות הריסה, בנייה, אישורים ושאר ביורוקרטיה. בחודשים הקרובים ימשיך המועדון לפעול כרגיל, כשביום שישי, ה-22.11 תיערך מסיבת של ליין הפוראבר. אז האם צריך להתחיל להיפרד? יש עוד זמן, אבל אם זה עושה לכם טוב - בכיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully