וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה סין חוייבה למכור את 'גריינדר'?

ב-2016 'גריינדר' נרכשה על ידי חברת 'Kunlun' הסינית, וכעת הוועדה להשקעות זרות של ארה"ב מפרסמת כי בקרוב היא תחזור לידיים אמריקאיות, בשל מה שהוגדר כ"סיכון לביטחון הלאומי של ארה"ב". או במילים אחרות: באמת חשבתם שסין תשמור על הפרטיות שלכם?

הצגת גריינדר אקסטרא - מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של גריינדר./הצגת גריינדר אקסטרא - מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של גריינדר.

זו היית רכישה מוזרה מאוד. ב-2016 פרסם המיליארדר הסיני, זהאו, כי חברת 'Kunlun' שבבעלותו רוכשת את השליטה באפליקצית ההיכרויות לגברים 'גריינדר' (Grindr), שלה כ-30 מיליון משתמשים רשומים וכשני מיליון הפעילים בה מידי יום.

הגרסה הנפוצה לשימוש באפליקציה היא חינמית, כאשר ישנה גם אפשרות לתשלום תמורת פיצ'רים נוספים. בזמן הרכישה רבים הרימו גבה ותהו "מדוע חברה סינית רוצה לרכוש אפליקציית היכרויות של גייז". הקהילה הגאה אינה שיח נפוץ בסין, ולמרות אפשרות התשלום, ספק אם רווחיה של Grindr יכולים לתרום משהו לחברת הענק 'בייג'ינג קונלון טק', שלא לדבר על כך שהונו של זהאו, הבעלים, נעמד בכ-1.7 מיליארד דולר.

בממשל האמריקאי הביעו דאגה רבה וחשש כי מה שעומד מאחורי הרכישה הוא לא הפוטנציאל הכלכלי של 'גריינדר', אלא ה-DATA שהיא יכולה לספק על המשתמשים בה. תחשבו על זה רגע, משתמש גריינדר ממוצע חושף ומתעד באיזו מדינה ועיר הוא גר, מה ההעדפה המינית שלו, גובה, גיל, משקל, תחביבים, האם הוא חי עם HIV, תמונות אישיות ומעל הכל מיקום GPS.

למעשה מי שמחזיק בבסיס הנתונים של האפליקציה מקבל רשימה של מליוני להטב"ים בכל העולם פלוס כל הפרטים הכי אינטימיים שלהם. וזה כבר הדאיג ממש את ה-FBI ואת הוועדה להשקעות זרות של ארה"ב.

אפליקצית ההיכרויות Grindr, ללהט"ב. אילוסטרציה. ShutterStock, ShutterStock
העבירה מידע לשלטונות סין? אילוסטרציה./ShutterStock, ShutterStock

החברה הסינית מצידה הגיבה כי היא מכבדת פרטיות וכי בעבר העבירה מידע כמו סטטוס נשאות HIV, מיקום, נטייה מינית וסטטוס זוגי רק לחברות צד שלישי, לרוב לצורך התאמת פרסומות ובכל מקרה לאחר פרסום הדברים היא חדלה מכך.

אך את ארצות הברית זה לא סיפק. על פי פרסומים זרים סוכני -FBI יצרו קשר עם עובדים שלעבר בחברת Kunlun, כדי להבין מהם האם אכן נשמרה פרטיות המשתמשים או אולי הייתה זליגת מידע לידי גומרים אחרים - פרטיים או ממשלתיים.

נכון להיום לא פורסמה אף הוחכה רמשית ואין כל האשמה רשמית הטוענת ש-Kunlun העבירה מידע, אך למרות זאת ובצעד חריג, Kunlun פרסמה כי היא מסכימה למכור את האפליקציה, וזאת לאור בקשת הוועדה להשקעות זרות של ארה"ב.

המכירה תתבצעה עד חודש יוני 2020, ועד אז הסכימה החברה לדרישות נוספות כמו להשאיר את מטה האפליקציה בארה"ב ולא לגשת למידע אישי של המשתמשים. אז האם יש כאן מידע נוסף שלא נחשף? פרטים מאחורי הקלעים? סביר שכן. הצעד שנעשה כאן הוא יחסית נדיר, לרוב ארה"ב לא מתערבת בעסקאות בשוק החופשי, למעט מקרים של ביטחון המדינה.

עוד בוואלה!

קבע דייט בגריינדר, והותקף באכזריות

לכתבה המלאה
אפליקצית ההיכרויות Grindr, ללהט"ב. אילוסטרציה. ShutterStock, ShutterStock
חוזרת יידיים אמריקאיות. אפליקצית ההיכרויות Grindr, ללהט"ב. אילוסטרציה/ShutterStock, ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully