וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקסי נועז וחצוף: 'סטריינג' פרוט' יסכמו לכם את השנה

10.12.2019 / 18:42

סטריינג' פרוט הוא מופע דראג סקסי ולא פוליטיקלי קורקט בעליל המביא את אמנות הדראג לבמת התיאטרון, ופורץ את גבולות המותר והמגדר. המופע משחק עם הגדרות וחוקר פרפורמנס, קוויריות, אופנה, מחול, שירה ותיאטרון, ומביא פרשנות חדשנית, לא מתנצלת ולא מתפשרת לדראג

הקולקטיב הקווירי 'סטריינג' פרוט'.. ליה יפה,
הקולקטיב הקווירי 'סטריינג' פרוט'. צילום: ליה יפה/ליה יפה

מופע תיאטרון אנחנו מכירים, גם דראג אנחנו מכירים אבל מה קורה כשמחברים אותם יחד? מקבלים ליין דראג פוליטי, ראדיקלי ולא מתנצל, שבא לבדוק את כל הזהויות בקשת וכל זה בהפקת תיאטרון קליפה עם הופעת אורח של אוהד שרגאי.

הכירו את 'סטריינג' פרוט', קולקטיב קווירי, בועט ונושך (בהסכמה), שיעלה ב-12.12 מופע מיוחד לסיכום השנה החולפת. "אנחנו קולקטיב של שישה אמני.ות דראג ופרפורמנס , שיוצרות יחד, כבר יותר משנתיים, מופע קטן בשם 'סטריינג' פרוט'", מספר Fka אנטון לוואלה גאווה. בהרכב חברים הפרפורמרים: זאזה, Fka אנטון, עסיס ד'אורנג', שושנה בנהחוחים, אנא טאצ'מענט ונונה שלאנט.

"כולם חברו יחדיו מתוך הרצון ליצור מופע דראג אחר, פורץ גבולות, שלא מגביל את עצמו למשבצת אחת. איכשהו, יחד הצלחנו לבנות את הדבר המוזר הזה, שכל פעם מחדש מפתיע אותנו, מאתגר אותנו ואת הקהל שלנו, ומגדיר מחדש משמעויות של דראג, זהות ומגדר", הוסיף Fka אנטון.

איך נולד השם 'סטריינג' פרוט' ?

עסיס: "אז למה סטריינג' פרוט? כי אנחנו מוזרות! כי יש בנו קוויריות משפריצה מתרוממת ומרוממת, ואנחנו גם רואות את הדרך הארוכה שיש לנו לעבור עד שכולנו נהיה חופשיות בעולם. לכן הרפרנס לשיר סטריינג' פרוט המצמרר של בילי הולידיי על לינץ' גזעני - אנחנו זוכרות ומזכירות את הכאב, וגם מביעות תקווה לעתיד עם פירות אחרים, בשלים מפתים ועסיסיים על הבמה אין יור פייס. בתיאבון!"

הקולקטיב הקווירי 'סטריינג' פרוט'.. הגר באדר,
הקולקטיב הקווירי 'סטריינג' פרוט'. צילום: הגר באדר/הגר באדר

מה עושה לכם טריגר?

שושנה בנהחוחים: "מה לא? (צוחק.ת) העולם מלא בטריגרים. כמעט כל דבר שהאומנות פוגשת היום נושא מטען פוליטי ושנוי במחלוקת. אנחנו פשוט בוחרות לעבוד עם זה ולהביא את זה לבמה. נראה לנו מוזר שדראג בישראל, כאומנות חתרנית, לא יעסוק בכיבוש ומלחמה, בעוני וקפיטליזם, באלימות על כל סוגיה. בייחוד כשכל הנושאים הללו קשורים קשר הדוק למגדר ויחסי מגדר. בקיצור, על הבמה, לשם שינוי, במקום להתכווץ מהטריגרים שלנו - אנחנו חוגגים אותם!"

אתם מעין משפחת דראג?

אנא: "בגלל שאנחנו יוצרות ברצף כבר יותר משנתיים, יש צדדים שמזכירים משפחה - מכירות את השריטות של כל אחת ויודעות איך לתמוך (או לעצבן).יש המון בדיחות פנימיות, לפעמים ריבים והתפייסויות, והתגבשו תפקידים בתוך החבורה. ועם כל הדרמה הפנימית, בטח בדראג, יש גם את היצירה האישית בחוץ, בתחומים מגוונים (דראג, שירה, מחול, אלתור, אופנה, פרפורמנס, תיאטרון) ועם קבוצות אחרות. זה מה שמעניין אצלנו- הרכבנו משהו אחד מחלקים שונים, אנחנו לומדות כל הזמן אחת מהשנייה, משלבות בין העולמות, ועדיין לכל אחת דרך ייחודית משלה להביע את עצמה."

למה דווקא בתאטרון?

זאזה: "תאטרון קליפה, שמפיק את המופע, לוקח את הדראג מתוך תרבות הברים והאנדרגראונד אל במה אחרת. מותח את הקיים לתפיסות בימתיות ותחומי אומנות נוספים כמו שימוש בהקרנת ווידאו ארטים, תפאורות משתנות ושילוב של פרינג', אצלנו נהנים גם מתקלות שקורות רק בתיאטרון, בוא נגיד שהפסקת חשמל אצלנו זה מבורך ואנחנו נהנות לעשות אימפרוביזציה עם הקהל."

עוד בוואלה!

וזו ההוכחה שאתם שיפוטיים

לכתבה המלאה

אוהד שרגאי בשיר פה גדול

מה נראה בהופעה הקרובה?

נונה: "כמו בכל ההופעות שלנו אנחנו אוהבות להפתיע! הפעם אנחנו מסכמות שנה ומסכמות עשור בטקס פירות מלכותי, קצת צוחקות ובודקות גבולות של תרבות הריאליטי והתחרויות, מנצחים? מפסידים? לא אצלנו... גאות לארח את אוהד שרגאי המוכשר עם מוזיקה מקורית, אוהד בדיוק מככב ב"כוכב הבא לאירוויזיון" ככה שריאלטי זה לא משהו זר לו. עוד אורחת מיוחדת זו רותם נחמני שתחשוף לראשונה את האלטר אגו הגברי שלה "עמית בולז" ואני משיקה את הסינגל החדש שלי Super Queen כך שההתרגשות גדולה!"

במופע ייקח חלק גם הזמר והיוצר אוהד שרגאי, וניסינו להבין... מה לו ולדראג?

"מאז ומעולם הערכתי ואף קינאתי בא.נשים שעולים.ות על דראג", אומר שרגאי. "בחופש, באומץ, ביצירתיות ובאמנות אותה הם מביאים לידי ביטוי בגופם ובהוויתם. אני מאוד נרגש לקחת חלק בהופעה הקרובה של הסטריינג'פרוט, שמעבר לעובדה שזה מופע דראג, מדובר באומנות גבוהה וחשובה שקורית פה וצוברת תאוצה מבורכת בשנים האחרונות.

אז ב-12.12, כולכם מוזמנים לתיאטרון תמונע, למסע שהוא מופע מרתק, לצחוק על המיינסטריים ולבחון איפה החופש האמיתי שלנו. עוד פרטים? פה באיוונט. כרטיסים? פה בתיאטרון תמונע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully