וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב חוגגת עם כל המשפחות, מכל המגדרים

כשבעיריית תל אביב-יפו השיקו לפני שנתיים את כרטיס ההטבות לתושבים קטנטנים 'דיגיטף', ההזדמנות החינוכית הייתה ברורה: כל הפעילויות והאירועים מיועדים לכל המשפחות, מכל הסוגים. ולכבוד חגיגות שנתיים אפילו ראש העיר מתלהב

דיגיטף חוגג שנתיים. אילן ספירא,
שעת סיפור לילדים עם מלכת דראג. קרדיט: אילן ספירא/אילן ספירא

בלא מעט ערים בישראל, כאשר נערכים אירועים לקטנטנים הפנייה היא לרוב בלשון נקבה, ומיועדת לאם. אך בעיריית תל אביב, שלא מזמן דורגה במקום הראשון ב"מדד החופש העירוני מדת", אותו ייסדה תנועת "ישראל חופשית", חשבו אחרת.

לפני שנתיים הורחבה פעילות 'דיגיתל', כרטיס ההטבות לתושבי העיר, ונפתח מועדון 'דיגיטף', המיועד לקטנטנים ולמשפחות מכל הסוגים. הכרטיס ניתן חינם לתושבי העיר ומרכז שלל פעילויות, הטבות, מידע וכן מקיים אירועים שונים.

מתחילת הדרך, 'דיגיטף' פנה לגברים ונשים כאחד, והשפה תמיד הייתה מוקפדת מאד, ובין שלל הפעילויות, היה ניתן למצוא גם כאלה שקידמו ליברליות ושיוויון מגדרי. למשל, בין שלל הסיפורים שהועברו בשעת סיפור, תמצאו את "שלושה לטנגו", המבוסס על ספרו של ג`סטין ריצ`רדסון ופיטר פרנל. בסיפור תמצאו זוג פינגווינים שאוהבים לעשות הכל ביחד. לטייל, לשיר ולשחות, רק לגדל אפרוח הם לא יכלו. עד שיום אחד המטפל שלהם נתן להם ביצה עזובה, וכך הגיעה טנגו - הפינגווינית הראשונה בגן החיות, שיש לה שני אבות.

כעיר שחרטה על דגלה ליברליות, קבלת השונה וחופש ביטוי, רבות הפעילויות הפונות לשני ההורים, אבות ואימהות, משפחות חד מיניות, הורות יחידנית, פונדקאות, משפחות גאות והתגובות לכל המהלך, מצד המשפחות וההורים חיוביות מאוד.

משפחות מכל הסוגים וכל המגדרים. ShutterStock, ShutterStock
דיגיטף, פונה למשפחות מכל הסוגים וכל המגדרים. קרדיט: ShutterStock/ShutterStock, ShutterStock

"בדיגיטף אנחנו מקבלים את כל קטנטני העיר באהבה", אומרת שירלי דים, מנהלת דיגיטף. "את המידע על הרכים שנולדו אנו מקבלים ממשרד הפנים עבור כל מחזיקי כרטיס דיגיתל. אך פעוטות הנולדים בתהליך פונדקאות או בתהליכי אמנה, אינם רשומים במשרד הפנים על שם הוריהם ולנולדים.ות בחו"ל לוקח כשלושה חודשים לקבל אזרחות ישראלית.

לשמחתנו לאחרונה קיבלנו מספר בקשות פרטניות של הורים, שלאחר תהליך ארוך זכו בילדים ראשונים, והנפקנו להם כרטיס באופן ידני שנשלח אליהם עם זר פרחים, מתנת הלידה ההורסת שלנו וכמובן הכרטיס הנכסף".

ביום ראשון, 29 בדצמבר 2019, יתקיים אירוע חגיגות השנתיים לשירות "דיגיטף" במוזיאון תל-אביב לאמנות. האירוע שמוקדש כולו לילדי דיגיטף, מלידה עד שלוש, ינגיש אמנות רב-תחומית לילדי הגיל הרך: החל מחשיפה למגוון יצירות אמנות, דרך יצירה עצמאית עם ההורים ומפעילים וכלה בתרומה ליצירת ענק משותפת לכל המבקרים - דמותה של הנערה גרטה מחומרים ממוחזרים שיביאו הילדים עם הוריהם לאירוע. האירוע צפוי להתפרס על כלל חללי המוזיאון ובשיאו ישתתפו כ-10,000 תושבים.

מה עוד צפוי? הצגות של תיאטרון 'אורנה פורת לילדים', סיורים מומחזים של תמונות המתעוררות לחיים, אמנות "קרקושית" - בו מוזמנים הקטנטנים והוריהם להביא את האג'נדה האמנותית שלהם לידי ביטוי על הרצפה והקירות במגוון רב של חומרים, שעות סיפור, מופעי מוזיקה ישראלית של להקת התפוזים, יצירה מחומרים ממוחזרים בהשראת תערוכת "סולאר גרילה" ברוח העיר הירוקה, מבחר סיורי מנשאים להורים בגלריות ובאוספי המוזיאון, פרפורמנס תנועה ומחול בגלריות בעקבות יצירות, חדר חושך רב חושי ובו משחקים אינטראקטיביים קוביות, כדורים ועזרים מוחשיים במשחקי תאורה מרהיבים, שיח גלריה עם דמויות אמנות מוכרות אשר יתעוררו לחיים, ועוד המון פעילויות שמפעילות את כלל החושים.

עוד בוואלה!

ספר ילדים: כך נולדת משפחה גאה

לכתבה המלאה
ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, 26 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי. צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

כחלק מהמהלך הרחב שמובילה העיר - יושק בשבוע הבא "המרכז למשפחה במרכז הגאה", אשר יציע מגוון רחב של מענים ייעודים לקשת המשפחות הגאות ובכלל, בעיר ובארץ כולה. המרכז ייתן מענה לשאלות משפחתיות - החל מהדרכים להביא ילדים לעולם, זוגיות, גידול ילדים ועד החיים כמשפחה - דרך סדנאות, ייעוץ משפטי, פעילויות ואירועים ועוד - הכל בסביבה תומכת למשפחות גאות ולכל אלו שמעוניינות ליהנות מערכים של חופש, שוויון ומודעות מגדרית.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הוסיף: "תל אביב-יפו חווה בעשור האחרון גידול מבורך במספר ההורים הצעירים הבוחרים לגדל את ילדיהם בעירנו. לכן, מזה כמה שנים אנו מגדילים בהדרגה את מידת המעורבות העירונית מלידה עד 3. בין יתר המענים, השקנו לפני שנתיים שירות שמטרתו ללוות את ההורים הטריים בשנים הראשונות של גידול הילדים. השירות ניתן באמצעות כרטיס "דיגיטף", אשר כל מי שמחזיק בו, כ-80% מכלל פוטנציאל ההורים בעיר, נהנה מאוד משירותיו. עוד הרבה עבודה לפנינו, אך את מה שניתן לעשות - נעשה, לטובת התושבים הקטנטנים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully