וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי חינוך וראשי ערים נגד שר החינוך פרץ

12.1.2020 / 9:31

כ-20 רשויות הודיעו כי יפתחו הבוקר את יום הלימודים בהתייחסות לדבריו של שר החינוך רפי פרץ מסוף השבוע, כשאליהם מתווספים אנשי חינוך רבים היוצאים נגד הדברים, חברי כנסת, שרים וארגון 'גאות', אשר קרא לשר החינוך פרץ - 'תוריד את הידיים שלך מהילדים שלנו!'

מפלגת ימינה -  השקת הקמפיין, כפר המכבייה, רמת גן, 12 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
שר המשפטים, אמיר אוחנה: "אני מגנה את דבריו האומללים של השר רפי פרץ". צילום ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

אנשי חינוך, ראשי ערים, ארגונים גאים ופוליטיקאים רבים הביעו סלידה מדבריו של שר החינוך, הרב רפי פרץ, בראיון ל'ידיעות אחרונות', בשישי האחרון. מדבריו של שר החינוך השתמע כי חברי הקהילה לא גדלו בצורה טבעית ובריאה, ואלה עוררו סערה.

ראשי עיריות רבים החליטו לפתוח הבוקר את יום הלימודים בהתייחסות לדברים, וכן הופץ מערך שיעור מסודר, העוסק בדמוקרטיה וקבלת האחר, לטובת העניין. בצעד יחסית חריג גם שר המשפטים, אמיר אוחנה, הגיב לדברים, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אני מגנה את דבריו האומללים של השר רפי פרץ, ולא בפעם הראשונה. התבטאויותיו אינן משקפות את עמדת הממשלה, שעשתה ונתנה הכי הרבה מכל ממשלות ישראל בעניין הלהט"בי - למשל התקציבים הגבוהים ביותר מכל ממשלות ישראל לגופי הלהט"ב השונים, חוש"ן, איג"י ובית דרור וכיו"ב.

זהו קרב מאסף של קולות שלשמחתי הולכים ומתמעטים בציבור הרחב, ואפילו בציבור שאותו מתיימר פרץ לייצג. גדלתי במשפחה בריאה, טובה ואוהבת, כך גדלים גם ילדיי וילדיהם של להט"בים רבים מאוד בכל חלקי הארץ, המצויים על כל הספקטרום הפוליטי. זהו ההבדל שבין מפלגה דתית-לאומית, למפלגה לאומית-ליברלית - היא תנועת הליכוד, שזכיתי לקחת חלק בעיצוב חוקתה כך שתכלול פעולה למניעת אפליה על רקע להט"בי".

תגובת השר אוחנה

נשים גאות, בהובלת ארגון 'גאות', שהוקם לאחרונה וחרט על דגלו קידום האינטרסים של נשים גאות בישראל, פתחו היום (שבת) בקמפיין נגד שר החינוך במסגרתו אמהות מהקהילה הגאה מצטלמות עם השלט - "פרץ - תוריד את הידיים שלך מהילדים שלנו!". חלקן אף הצטלמו עם ילדיהן הלומדים במערכת החינוך, עליה אמון השר פרץ.

"לא נעמוד מנגד בזמן ששר החינוך משפיל ומבזה את ילדינו", אומרים בארגון. "שר החינוך מחנך לשנאה וחושף את ילדנו לאלימות. הגיע הזמן שנקח את החינוך בידיים. התשובה הכי טובה לחושך שמוביל פרץ היא למלא את מערכת החינוך בתכנים לסובלנות. המשפחות הגאות נמצאות בכל מקום וביחד, במציאות, בשטח בחצרות גני הילדים ובמסדרונות בתי הספר נגרש את החושך שמפיץ שר החינוך הרע".

יום הלימודים במערכת החינוך בבתי הספר בתל אביב-יפו, המחנכת בכל ימות השנה על ערכי הדמוקרטיה והשוויון, נפתח הבוקר ב-15 דקות של פעילות חינוכית בנושא סובלנות, חיים משותפים והגיוון הקיים בתל אביב-יפו בתחום המושג "משפחה".

אמש העבירה ראשת מינהל החינוך שירלי רימון-ברכה קובץ מערך למורים ובו שיח המעודד תלמידים לקבל כל אדם באשר הוא אדם, ואת הלגיטימיות של מבנים משפחתיים שונים.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הוסיף: "אי אפשר לעמוד מנגד מול דברי הבלע של שר החינוך של ילדי ישראל, החושב שיש לו הכשר מדאורייתא לגבי מה טבעי ומה נורמטיבי. אין ברירה אלא לנהל מאבק על הערכים והעקרונות שלנו כחברה דמוקרטית, בה האדם הוא הריבון ללמוד, לדעת ולהחליט מה נורמטיבי ומה טבעי."

שירלי רימון ברכה, ראשת מינהל החינוך: "במקום בו אין אנשים, היה את.ה אדם. מעריכה מאד את א.נשי החינוך של תל אביב-יפו ללא הבדל דת, גוון, מוצא ומין, אשר בוחרים יום יום לחנך מתוך אהבת אדם לפני הכל."

עוד בוואלה!

מפגן בורות, חשיכה והומופוביה בחסות שר החינוך

לכתבה המלאה
קמפיים: 'תוריד את הידיים שלך מהילדים שלנו!' של ארגון 'גאות' נגד שר החינוך. יח"צ,
קמפיים: 'תוריד את הידיים שלך מהילדים שלנו!' של ארגון 'גאות' נגד שר החינוך קרדיט: יח"צ/יח"צ

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, התייחס גם הוא לדברים ופרסם כי גם בעירו נפתח הבוקר שבוע הלימודים בהתייחסות לדברים: "לרב פרץ זכויות כטייס בחיל האוויר אך לאמירות החשוכות והספוגות בפוביות נגד הקהילה הלהט"בית אין שום מקום בחברה הישראלית", הוסיף שאמה. "בשנת 2020 ומקומן הטבעי אך עדיין פסול הוא במדינות כמו איראן. לא פחות מחרידות האמירות שמגוננות בעקיפין ומנסות לרכך ולטשטש את הגזענות הכהניסטית....

...במהלך החודש אעבור בעצמי בכל התיכונים בעיר ואקיים שיח עם התלמידים על זכויות אדם ואהבת אדם באשר הוא אדם ללא הבדל של גזע, מין, דת, גיל, רמת אמונה ונטיה מינית.

במקביל אבקש מאגף החינוך לגבש מסרים ערכיים נטולי אלמנטים פוליטיים, שיועברו במערכת החינוך בעיר על מנת לנטרל ולאזן את הנזק, שגורמות אמירות חשוכות ונפסדות כאלה בכלל ובפרט שהן נוטפות מפיו של שר החינוך בכבודו ובעצמו".

נוסף לאנשי ציבור, גם אזרחים רבים יצאו נגד דברי שר החינוך. אחד מהם, רום גולן, קצין מצטיין בצה"ל התייחס לדברי השר: "בגלל אנשים כאלה שמרתי בבטן כל כך הרבה שנים מי אני. פחדתי לספר מה אני באמת, חייתי בשקר יום יומי מול המשפחה מול החברים ומול הסביבה - מפחד שלא יקבלו אותי שלא יאהבו אותי שיסתכלו עלי בצורה אחרת.

כשיצאתי רוב התגובות היו מדהימות. התחלתי להתנדב ב"ניצוצות" עמותה שעוברת בבתי ספר ועושה הסברה בהמון תחומים. ניהלתי קבוצה של הכנה לצבא. העברתי הרצאות בבתי ספר מול אלפי נערים .
ואז קם שר חינוך , וטוען שאני לא בסדר? שאותי גידלו בצורה לא טבעית? בקורס קצינים כשסיימתי בהצטיינות לחצת לי את היד ואמרת לי כל הכבוד - לא ידעת שאני הומו. בוא תלחץ לי היום את היד. אני אשים כפפה שחלילה לא תדבק".

תגובת עידן רול לדברי השר

נוסף לתל אביב וגבעתיים, גם במועצה אזורית הגליל העליון, כפר סבא, הוד השרון, הרצליה, רמת-השרון, מועצה מקומית מזכרת בתיה, ראשון לציון, מודיעין מכבים רעות, ראש העין, מועצה מקומית קרית טבעון, מועצה אזורית עמק חפר, קריית ביאליק, יהוד-מונוסון, התנועה הקיבוצית, כפר יונה, מועצה איזורית שער הנגב, מועצה מקומית כפר ורדים, מועצה מקומית זכרון ופתח תקוה, פתחו הבוקר את שבוע הלימודים בשיחה על שוויון וכבוד האדם - חינוך בצורה טבעית ובריאה הוא חינוך להיות מי שאת.ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully