וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשעה זו: אלפי תלמידים מפגינים נגד דברי שר החינוך

תלמידים רבים מפגינים בשעה זו בכיכר רבין בתל אביב, במחאה על דברי שר החינוך, רפי פרץ. את ההפגנה ארגנו מועצות תלמידי העיר, שפרסמו כי "לא ניתן עוד לשתוק למול ההתבטאויות המזעזעות של הפוליטיקאים, חדשות לבקרים"

תלמידי ותלמידות ישראל דורשים.ות שינוי! הפגנת תלמידים.ות ומורים.ות נגד דבריו של שר החינוך. דניאל חן,
תלמידי ותלמידות ישראל דורשים.ות שינוי! צילום: דניאל חן/דניאל חן

תלמידים רבים מפגינים בשעה זו בכיכר רבין בתל אביב, במחאה על דברי שר החינוך, רפי פרץ, בראיון ל'ידיעות אחרונות'. "בעקבות דבריו של השר התאספנו מועצות תלמידי העיר תל אביב והחלטנו שלא ניתן להמשיך עוד לשתוק", פרסמו המועצות". את ההפגנה יזמו כמה מועצות תלמידים מבתי ספר שונים, אשר התאגדו יחד לטובת ההפגנה.

"לא ניתן עוד לשתוק למול ההתבטאויות המזעזעות של הפוליטיקאים, חדשות לבקרים. לא ניתן עוד לשתוק למול השיח האלים והקיצוני שמשתלט על כל דיון בארץ", נכתב בפרטי ההפגנה. "לא ניתן עוד לשתוק ולצפות מהצד במדינה שלנו צועדת לכיוון עתיד של שנאה ופלגנות. לפעמים גם הנוער צריך להרים את הכפפה ולהיות "המבוגר האחראי".

מועצות העיר תל אביב אומרות כי זהו צעד ראשון, ויבואו עוד לאחריו. על פי הערכה שלהן צפויים להגיע להפגנה אלפי תלמידים.

"אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו!", נכתב בפוסט שהופץ ברשתות החברתיות". "כל מי שאכפת לו מישראל של המחר, כל מי שחשוב לו לקחת חלק בשינוי, כל מי שרוצה שיהיה כאן אחרת, כל מי שיודע שאי אפשר שלא לדרוש שינוי."

תלמידי ותלמידות ישראל דורשים.ות שינוי! הפגנת תלמידים.ות ומורים.ות נגד דבריו של שר החינוך. צילום מסך, צילום מסך
תלמידי ותלמידות ישראל דורשים.ות שינוי!/צילום מסך, צילום מסך

בתי הספר הלוקחים חלק בהפגנה הם עירוני ד', אליאנס, עירוני ט', עירוני א', תיכונט, גאולה ותיכון חדש, והיא אושרה על ידי המשטרה והעירייה. נוסף לתלמידי בתי הספר, המארגנים מזמינים את כל מי שסולד מדברי השר להגיע ולהפגין. חברי הכנסת הכנסת של מפלגת 'כחול לבן' הגיעו הבוקר להפגנת המחאה של תלמידי ישראל נגד דבריו של שר החינוך הרב רפי פרץ.

חברת הכנסת יעל גרמן:
ההפגנה של אלפי תלמידים הבוקר היא פשוט מרגשת. אלפי תלמידים מיוזמתם, ולמרות שרשומים להם חיסורים, באו כדי לומר אנחנו שווים וכולם שווים ואנחנו לא נשתוק כאשר מישהו אומר שהקהילה הגאה אינה שווה. פשוט מרגש!

חבר הכנסת איתן גינזבורג:
"תראו את הנוער המדהים הזה. נוער איכפתי שהגיע להפגין למען שוויון וסובלנות וקבלת האחר. זה נוער שמתאחד ומציב קו אדום לאמירות להט"בופוביות של שר החינוך בישראל. כשאני הייתי בתיכון, לא היה מי שיפגין. הגעתי היום לחזק את תלמידי בתי הספר שבחרו לא ללכת ללימודים אלא להתכנס בכיכר רבין ולמחות נגד הומופוביה ובעד השוויון. נכון שניתן למנהיגי העתיד לדבר ונשים בצד את מנהיגי העבר כמו רפי פרץ."

חבר הכנסת לשעבר יוראי להב הרצנו:
אני מצדיע לתלמידים שבחרו באור על פני החושך, ואמרו בקול ברור: דברי ההסתה של שר החינוך לא מקובלים עלינו! מרגש לראות כל כך הרבה צעירים אומרים את המובן: כולנו נבראנו בצלם, כולנו שווים.

עוד בוואלה!

מפגן בורות, חשיכה והומופוביה בחסות שר החינוך

לכתבה המלאה
דורשים שינוי - הפגנה נגד דברי שר החינוך.. צילום מסך, צילום מסך
דורשים שינוי - הפגנה נגד דברי שר החינוך. צילום מסך/צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully